interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ - 5.0 out of 5 based on 3 votes

Παιχνίδι με λέξεις σχετικές με το φθινόπωρο για το νηπιαγωγείο, που μπορούμε να κατασκευάσουμε εύκολα εμείς για την τάξη μας. Μπορούμε να το τοποθετήσουμε στη γωνιά των παιχνιδιών και να παίζουν με αυτό τα παιδιά, στην ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων. Μπορούμε να το χρησμοποιήσουμε επίσης, για γλωσσικά παιχνίδια με τα παιδιά και όταν δεν θέλουν άλλο να το παίζουν να κρατήσουμε τις ορθογώνιες καρτέλες στη γωνιά της γραφής.

Τα παιδιά χρησιμοποιούν τις ορθογώνιες καρτέλες με τις λέξεις και ψάχνουν να βρουν τα γράμματα που σχηματίζουν κάθε λέξη, από τα κυκλάκια με τα γράμματα.

ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΜΕ

Εκτυπωτής - Κόλλες Α4

Πλαστικοποιητής - Διαφάνειες

Ψαλίδι

ΟΔΗΓΙΕΣ

Εκτυπώνουμε το υλικό

Κόβουμε γύρω από τα περιγράμματα (κάθε καρτελάκι ορθογώνιο και κυκλάκι κόβονται ξεχωριστά)

Πλαστικοποιούμε και ξανακόβουμε γύρω από κάθε καρτέλα και κυκλάκι αφήνοντας λίγο περιθώριο

Παιχνίδι με τις λέξεις του φθινοπώρου για το νηπιαγωγείοΠαιχνίδι με τις λέξεις του φθινοπώρου για το νηπιαγωγείο

Continue Reading

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΚΦΟΡΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΚΦΟΡΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ - 5.0 out of 5 based on 2 votes

30 Γλωσσικές δραστηριότητες, μία για κάθε μέρα που μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά μας να αναπτύξουν δεξιότητες στον προφορικό λόγο (λεξιλόγιο, κατανόηση εννοιών κλπ) , αλλά και να αρχίσουν να ξεπερνούν δυσκολίες (αν υπάρχουν) στην εκφορά του λόγου.

Αν είμαστε γονείς μπορούμε να εκτυπώσουμε το φυλλάδιο και να το κολλήσουμε σε εμφανές σημείο στο σπίτι, ώστε να κάνουμε κάθε μέρα και από μια διασκεδαστική δραστηριότητα, αν είμαστε εκπαιδευτικοί μπορούμε να δώσουμε στους γονείς το φυλλάδιο για να το χρησιμοποιήσουν στο σπίτι.

Να διευκρινήσουμε ότι οι παρακάτω δράσεις δεν υποκαθιστούν σε καμία περίπτωση τη λογοθεραπεία.

glwssiki-drastiriotita

Το pdf αρχείο θα το βρείτε στο τέλος του άρθρου.


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

1. Βρίσκουμε 5 πράγματα που έχουν το ίδιο χρώμα

Ψάχνουμε με τα παιδιά στο χώρο που βρισκόμαστε να βρούμε 5 αντικείμενα που έχουν το ίδιο χρώμα. Αποφασίζουμε πρώτα το χρώμα και στη συνέχεια το παιδί μας αναφέρει αντικείμενα απο το χρώμα αυτό. Αν το παιδί επιθυμεί μπορούμε να το επαναλάβουμε και με άλλα χρώματα.

2. Έλα να μιλήσουμε για τα ζώα! Ποια είναι μεγάλα και ποια μικρά;

Τα μικρά παιδιά αγαπούν πολύ τα ζωα! Χρησιμοποιούμε λοιπόν το θέμα αυτό για να μιλήσουμε για τις έννοιες μικρό και μεγάλο. Μπορούμε αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε και κάποιες εικόνες (αν το παιδί είναι αρκετά μικρό και δεν μπορεί να φανταστεί τα ζώα, αλλά πρέπει να τα βλέπει).

3. Παίξε με τον καθρέφτη! Κάνε αστείες γκριμάτσες!

Μέσα από το παιχνίδι (το παιδί κάνει γκριμάτσες και γελάει) και βοηθάει στο να γίνει η περιοχή γύρω από το στόμα του πιο ελαστική, ώστε να εκφέρει και τις λέξεις καλύτερα και πιο εύκολα.

4. Μίλησέ μου για τη μέρα σου! Χρησιμοποίησε τις λέξεις: στην αρχή, μετά, τέλος.

Μέσα από την εξιστόρηση της μέρα του, το παιδί προσπαθεί να τοποθετήσει τα γεγονότα με χρονολογική σειρά χρησιμοποιώντας τις λέξεις: στην αρχή, μετά, τέλος. Αν το παιδί δυσκολεύεται το βοηθάμε να καταλάβει τη χρονολογική σειρά  λέγοντας "τι συνέβη πρώτο, δεύτερο, τρίτο; κλπ"

5. Έλα να βρούμε λέξεις που αρχίζουν από κάθε ένα γράμμα της αλφαβήτου!

Αν σας φαίνεται πολύ κουραστική σαν δραστηριότητα (τα γράμματα είναι πολλά) μπορείτε να κάνετε τη συγκεκριμένη δραστηριότητα με λιγότερα γράμματα. Δεν ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε στα γράμματα φωνολογικά α, βου, γου δου κλπ και όχι αλφα, βήτα γάμα, δέλτα...

6. Διαλέγουμε ένα καινούριο βιβλίο! Τι θα γίνει άραγε στο τέλος; Πες μου τις ιδέες σου!

Διαβάζουμε μια καινούρια ιστορία αλλά δεν αποκαλύπτουμε το τέλος στο παιδί. Περιμένουμε να μας πει εκείνο πως πιστεύει ότι θα τελειώσει. Έτσι αποκτά το βιβλίο καινούριο ενδιαφέρον και ταυτόχρονα παρατηρούμε τον τρόπο σκέψης του παιδιού μας, αλλά και την παραγωγή προφορικού λόγου.

7. Κοίταξε έξω από το παράθυρο και πες μου τι βλέπεις…

Αυτή η δραστηριότητα στοχεύει στο να αναπτύξει το παιδί τον προφορικό λόγο, αλλά με τον καιρό και αν συνεχίσουμε με παρόμοιες δραστηριότητες μπορούμε να παρατηρήσουμε και τη βελτίωση στο λεξιλόγιο του παιδιού αλλά και στην περιγραφή.

8. Ας ξαπλώσουμε στο σκοτάδι και ας ακούσουμε προσεκτικά! Τι ακούς;

Επίσης δραστηριότητα προφορικού λόγου, αλλά και εξοικείωσης με το σκοτάδι και τους ήχους του. Μια δραστηριότητα που θα μας δείξει και τη φαντασία του μικρού παιδιού μας αλλά και πιθανά πράγματα που το τρομάζουν.

9. Έλα να στριφογυρίσουμε τη γλώσσα μας!

Παιχνίδι που βοηθάει στην άρθρωση. Στριφογυρίζουμε τη γλώσσα μας με διάφορους και διαφορετικούς τρόπους.

10. Έλα να βρούμε λέξεις που αρχίζουν από την ίδια φωνούλα.

Βρίσκουμε λέξεις από διαφορετικές φωνούλες που μπορούν να είναι ένα γράμμα, βου, γου, ι κλπ ή μια συλλαβή πχ κα, πα, τι, λο κλπ

Continue Reading

"ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ" ΚΑΡΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

"ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ" ΚΑΡΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Στο νηπιαγωγείο έχουμε συνήθως τη "Γωνιά των Φυσικών Επιστημών" ή "Γωνιά της Εξερευνησης". Η αλήθεια είναι βέβαια ότι κατά τη διάρκεια της χρονιας δεν ασχολούμαστε αρκετά με σχετικά θέματα, κυρίως γιατί εμείς οι νηπιαγωγοί δεν είμαστε ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με παρόμοια θέματα κι έτσι αποφεύγουμε να κάνουμε αναλογες δραστηριότητες με τα παιδιά.

Αυτή τη χρονιά μπορούμε να βάλουμε στόχο να εμπλουτίσουμε τη συγκεκριμένη γωνιά και κυρίως να εξοικιωθούμε τόσο εμείς όσο και οι μικροί μαθητές μας με την εξερεύνηση και τις φυσικές επιστήμες. Οι παρακάτω καρτέλες μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να γνωωρίσουν τα βήματα που κάνουμε όταν θέλουμε να "εξερυνήσουμε" ένα θέμα και γενικότερα τα βήματα που ακολουθούν οι επιστήμονες, όταν θέλουν να μάθουν για κάτι.

Με τις κάρτες αυτές μπορορύμε να παρακινήσουμε τα μικρά παιδιά της τάξης μας να ασχοληθούν περισσότερο με την παρατήρηση, αρχίζοντας από απλά θέματα, όπως πχ την παρατήρηση των φύλλων που πέφτουν από τα δέντρα και να συνεχίσουμε μέσα στη χρονιά με πιο ιδιαίτερα θέματα που θα προκύψουν και από τις απορίες των παιδιών όπως οι μαγνήτες, το φως και το σκοτάδι,  τα διάφορα έντομα, τα φυτά, κλπ.

Μπορούμε να δοκιμάσουμε να πειραματιστούμε μαζί με τα παιδιά, αλλά και να τους δώσουμε εναύσματα να επιθυμούν να πειραματιστούν μόνα τους.

Πριν αναρτήσουμε τις καρτέλες στη γωνιά μας  συζητάμε με τα παιδιά για τις εικόνες και για τα βήματα που θα ακολουθούμε και προτρέπουμε τα παιδιά να ξεκινήσουν από σήμερα κιολας της παρατήρηση με φύλλα από την αυλή (ή με ό,τι άλλο έχουμε στην τάξη μας).

Κάρτες για το νηπιαγωγείο - Οι μικροί εξερευνητές

Κάρτες για το νηπιαγωγείο - Οι μικροί εξερευνητέςmikroi-ekserevnites3

Continue Reading

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ - "Φώτισε το σωστό γράμμα"

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ - "Φώτισε το σωστό γράμμα" - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Φύλλα εργασίας με τα γράμματα, που προτρέπουν τα μικρά παιδιά να βρουν και να "φωτίσουν" το ίδιο γράμμα κάθε φορά, το οποίο όμως είναι γραμμένο με διαφορετικές γραμματοσειρές.

Για να "φωτίσουν" το ζητούμενο κάθε φορά γράμμα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κίτρινο φωσφορούχο μαρκαδόρο ή αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα έναν κίτρινο μαρκαδόρο. Τα παιδιά πρέπει να είναι ιδιαίτερα παρατηρητικά προκειμένου να ανακαλύψουν το γράμμα καθώς εμφανίζεται με διαφορετικό τρόπο (διαφορετικές γραμματοσειρές). Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι δεν υπάρχει μόνο ένας τρόπος να γράψουμε ένα γράμμα, αλλά μπορεί να εμφανίζεται με διαφορετικούς τρόπους.

Μπορούμε να συνεχίσουμε τη δραστηριότητα αυτή και σαν παιχνίδι στην τάξη ή να παίξουμε το παιχνίδι πριν από το κάθε φύλλο εργασίας σαν αφορμή για να προχωρήσουμε στο φύλλο εργασίας. Δίνουμε εφημερίδες, περιοδικά, προσκλητήρια, βιβλία, διαφημηστικά και διαφόρων ειδών  γραπτά κείμενα στα παιδιά και έναν φακό. κλείνουμε τις κουρτίνες και ζητάμε να κάνουν το ίδιο μέσα στα διαφορα κείμενα. Ειναι διασκεδαστικό και ταυτόχρονα φέρνει τα παιδιά σε επαφή με διαφορετικές μορφές των γραμμάτων, έτσι ώστε να κατανοήσουν ότι το ίδιο γράμμα μπορεί να βρίσκεται με διαφορους τρόπους στα γραπτά κείμενα.

Φύλλα εργασίας για το νηπιαγωγειο-Φώτισε το σωστό γράμμαΦύλλα εργασίας για το νηπιαγωγειο-Φώτισε το σωστό γράμμα

Φύλλα εργασίας για το νηπιαγωγειο-Φώτισε το σωστό γράμμαΦύλλα εργασίας για το νηπιαγωγειο-Φώτισε το σωστό γράμμα

Continue Reading

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap