interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

ΑΥΤΙΣΜΟΣ - ΓΕΝΙΚΟ Ή ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ; - Η ΜΕΓΑΛΗ ΩΡΑ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

ΑΥΤΙΣΜΟΣ - ΓΕΝΙΚΟ Ή ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ; - Η ΜΕΓΑΛΗ ΩΡΑ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ - 4.3 out of 5 based on 3 votes

Αυτισμός-Γενικό ή Ειδικό νηπιαγωγείοΕίναι απολύτως φυσιολογικό και δικαιολογημένο το άγχος που αισθάνεται η πλειοψηφία των γονέων για την μετάβαση του παιδιού από το μικρόκοσμο της οικογένειας, στο νέο σχολικό περιβάλλον του νηπιαγωγείου. Η αγωνία των γονέων περιστρέφεται τόσο γύρω από την ομαλή ένταξη του παιδιού στην ομάδα των συνομηλίκων του, όσο και γύρω από τις ικανότητες και δεξιότητες τις οποίες θα πρέπει να αναπτύξει για να μπορέσει να ανταποκριθεί επιτυχώς στην σχολική καθημερινότητα.

Τι γίνεται όμως όταν το παιδί ανήκει στο Φάσμα του Αυτισμού και υπάρχουν οι διαπιστωμένες δυσκολίες στον τομέα της Κοινωνικότητας, της Συμπεριφοράς και της Επικοινωνίας;

Σίγουρα η επιτυχής ανταπόκριση του παιδιού με αυτισμό  σε ένα  νέο - και έξω από την μέχρι πρότινος εκμαθημένη καθημερινότητά του- περιβάλλον, αποτελεί πηγή επιπρόσθετου άγχους για τον γονέα, ο οποίος κατέχει ενεργό ρόλο στην εκπαίδευση του παιδιού του.  Όταν έρθει η μεγάλη ώρα της απόφασης εκεί γύρω στην ηλικία τον 5 ετών, όπου ο γονέας θα  βρεθεί  σε δίλλημα σχετικά με την εκπαίδευση του παιδιού του, η έγκαιρη και αξιόπιστη ενημέρωση του θα αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο που θα βοηθήσει στην παροχή όλων των μετέπειτα υποστηρικτικών κινήσεων προς το παιδί του που έχει αυτισμό.

Αυτισμός Γενικό ή ειδικό νηπιαγωγείοΗ επιλογή φοίτησης του παιδιού με αυτισμό πραγματοποιείται ανάλογα με το επίπεδο λειτουργικότητας του, είτε σε Ειδικό είτε σε Γενικό Νηπιαγωγείο (σε Τμήμα ένταξης: εξατομικευμένη παρέμβαση σε χώρο εκτός τμήματος για κάποιες ώρες ή με Παράλληλη στήριξη: παρέμβαση εντός του τμήματος από ειδική νηπιαγωγό που βρίσκεται δίπλα στο παιδί όλες τις διδακτικές ώρες)

 

Τρία είναι τα σημαντικά σημεία στα οποία οφείλει να δώσει έμφαση ένας γονέας που έχει παιδί με αυτισμό πριν λάβει την μεγάλη απόφαση σχετικά με την φοίτηση του παιδιού του.

Έγκυρη αξιολόγηση των αδυναμιών και δυνατοτήτων του παιδιού

Continue Reading

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ TOY KINDYKIDS.GR ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟ ΣΤΕΛΛΑ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ TOY KINDYKIDS.GR ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟ ΣΤΕΛΛΑ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Στα πλαίσια της συνεχούς ανανέωσης του KindyKids.gr και της προσπάθειας μας για ολόπλευρη και εξειδικευμένη ενημέρωση, τόσο προς τους εκπαιδευτικούς, όσο και προς τους γονείς με παιδιά στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία διευρύνουμε τις συνεργασίες μας!

Με μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε την έναρξη της συνεργασίας του KindyKids.gr με την Ειδική Παιδαγωγό Στέλλα Γερασίμου. Η Στέλλα Γερασίμου θα γράφει άρθρα για την ιστοσελίδα μας, που άπτονται ενός μεγάλου φάσματος θεμάτων, τα οποία αφορούν τον τομέα της Ειδικής Αγωγής.

 

ΣΤΕΛΛΑ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ - ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ

stellaΓεννήθηκε και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Ειδική Αγωγή στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Βόλου από όπου αποφοίτησε το 2009. Κατά την διάρκεια των σπουδών της το ερευνητικό της ενδιαφέρον παράλληλα με την αγάπη της πάνω στα θέματα ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με ειδικές ανάγκες στον Πολιτισμό, την οδήγησαν στην εκπόνηση της διπλωματικής της εργασίας:«Μουσειακή Πρόσβαση και Άτομα με Σοβαρά Προβλήματα Όρασης», καθώς επίσης και στην εισήγησή με τίτλο "Μια καινοτόμος δράση σχετικά με την πρόσβαση ατόμων με σοβαρά προβλήματα όρασης σε μουσειακά εκθέματα", που συμμετείχε στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ειδικής Αγωγής.

Από το 2009 έως σήμερα εργάζεται ως ειδική παιδαγωγός σε δημόσιες εκπαιδευτικές δομές  ειδικής αγωγής στην Ελλάδα ενώ παράλληλα συνεχίζει τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο στο τομέα της Διοίκησης Πολιτισμικών Μονάδων (Cultural   Management). Η ανάγκη για συνεχή εξέλιξη την ωθεί να είναι παρούσα σε επιμορφωτικά σεμινάρια (δια ζώσης και εξ' αποστάσεως) καθώς και σε ημερίδες και συνέδρια γύρω από θέματα Ειδικής και Μουσειακής Αγωγής.

 

Καλωσορίζουμε στη συγγραφική μας ομάδα τη Στέλλα και ευχόμαστε αυτή η νέα συνεργασία να βρει ανταπόκριση και ενδιαφέρον από τη μεγάλη παρέα του kindykids!

ΘΕΑΤΡΟ...ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ-ΜΕΡΟΣ 2 - ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ...ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ-ΜΕΡΟΣ 2 - ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο αποτελούν μέρες προσαρμογής για παιδιά, γονείς και νηπιαγωγούς. Ειδικότερα για τα παιδιά είναι απαραίτητο ένα χρονικό διάστημα προκειμένου να γνωριστούν μεταξύ τους και με τους εκπαιδευτικούς, να εξερευνήσουν το νέο τους χώρο και να ενταχθούν ομαλά στο καθημερινό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Σε αυτό το 2ο μέρος προτείνονται κάποιες απλές θεατρο-παιδαγωγικές δραστηριότητες, με σκοπό να διευκολύνουν τη διαδικασία προσαρμογής.

  •     Παιχνίδια γνωριμίας με το χώρο
  •     Παιχνίδια γνωριμίας με τους βασικούς κανόνες

Ωστόσο, η ταξινόμηση αυτή δεν είναι απόλυτη, καθώς κάποια παιχνίδια ταιριάζουν σε περισσότερες από μία κατηγορίες.

Παιχνίδια γνωριμίας με το χώρο

Τα παιχνίδια αυτής της κατηγορίας βοηθούν τα παιδιά να ανακαλύψουν και να οικειοποιηθούν το νέο χώρο στον οποίο βρίσκονται. Πολλά από αυτά μπορούν να παιχτούν και μέσα στην τάξη, αλλά και έξω στην αυλή, για να δώσουμε στα παιδιά την ευκαιρία να εξερευνήσουν και τον εσωτερικό αλλά και τον εξωτερικό χώρο του νηπιαγωγείου. Στόχος μας είναι να μπορούν να κινηθούν με άνεση τα παιδιά στο χώρο, να μπορούν να κατονομάσουν διάφορα μέρη του και να συνειδητοποιήσουν την ταυτόχρονη κίνηση των υπόλοιπων παιδιών στο χώρο, έτσι ώστε να αποφεύγουμε μικροατυχήματα.

Κινούμαι στο χώρο / Βήματα
Θεατροπαιχνίδια για τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείοΑρχικά δίνουμε τη δυνατότητα στα παιδιά να περπατήσουν σε όλο το διαθέσιμο χώρο (της τάξης ή της αυλής) με όποιο τρόπο θέλουν, μόνα ή με παρέα, με μουσική ή χωρίς. Σταδιακά δίνουμε περισσότερες οδηγίες, όπως το να περπατήσουν προς όλες τις κατευθύνσεις, να διανύσουν μια απόσταση με βήματα γίγαντα/ νάνου/ βάτραχου κ.τ.λ., να κινηθούν στο χώρο αργά ή γρήγορα ανάλογα (ή και αντίστροφα) με την ένταση της μουσικής, να περάσουν πάνω από φανταστικά εμπόδια στο χτύπημα του ταμπουρίνου, να γίνουν «αγάλματα» στο «στοπ» κ.ά. Επίσης, μπορούν κάθε φορά που συναντούν εμπόδιο (άνθρωπο ή έπιπλο) να αλλάζουν κατεύθυνση.
Σε άλλη παραλλαγή του παιχνιδιού, μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να περπατήσουν στο χώρο και στο «στοπ» να μαζευτούν σε ομάδες των 3 ή 4 ή 5 ατόμων, ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών. Επιπλέον, σε μικρές ομάδες και με προσοχή μπορούμε να παίξουμε και με έννοιες χώρου, π.χ. κινούμαστε κάτω από τα τραπέζια, πάνω στις καρέκλες, πίσω από το καβαλέτο, μέσα στα στεφάνια κ.ά. Αν θέλουμε να κάνουμε μια επανάληψη στα ονόματα μπορούμε να παίξουμε τις «χειραψίες». Κινούμαστε ελεύθερα στο χώρο και κάθε φορά που συναντάμε κάποιον του δίνουμε το χέρι και του λέμε «καλημέρα» προσφωνώντας τον με το όνομά του. Γενικότερα πάντως στόχος όλων αυτών των δραστηριοτήτων είναι τα παιδιά να καλύψουν όλο το διαθέσιμο χώρο και να αρχίσουν να τον γνωρίζουν.

Έλα στη θέση μου
Θεατροπαιχνίδια για τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείοΣτο παιχνίδι αυτό τα παιδιά παρατηρούν το χώρο, αλλά και την στάση και θέση άλλων σωμάτων στο χώρο.Αρχίζουν να περπατάνε ελεύθερα και στο "στοπ" μένουν ακίνητα. Τότε λέμε το όνομα ενός παιδιού, το οποίο θα πρέπει να διαλέξει ένα από τα "αγάλματα" που του αρέσει, να σταθεί δίπλα του και να το μιμηθεί. Μετά το παιχνίδι αρχίζει πάλι από την αρχή. Διαφορετικά το παιδί – «άγαλμα» που επιλέχθηκε «ζωντανεύει» και με τη σειρά του επιλέγει άλλο «άγαλμα» για να πάρει τη θέση του, έως ότου όλα τα παιδιά αλλάξουν θέση.

Καλά ξεμπερδέματα!
Θεατροπαιχνίδια για τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείοΤα παιδιά περπατάνε ελεύθερα στο χώρο. Με το«στοπ» το κάθε παιδί πιάνει το χέρι του διπλανού του κι έτσι όλα μαζί σχηματίζουν ένα «κουβάρι».Στη συνέχεια προσπαθούν να ξεμπερδευτούν χωρίς όμως να αφήσουν τα χέρια τους. Συνειδητοποιούν το χώρο που καταλαμβάνουν (μικρότερο όταν είναι κουβάρι, μεγαλύτερο όταν ξεμπερδεύονται) και το χώρο που υπάρχει ανάμεσα στο δικό τους σώμα και των άλλων.

Continue Reading

ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ - 5.0 out of 5 based on 2 votes

Η πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο είναι συνήθως μια μέρα που όλοι τη θυμόμαστε για χρόνια. Για τα παιδιά είναι μια ξεχωριστή εμπειρία και για τη νηπιαγωγό κάθε χρόνο (όσα χρόνια κι αν δουλεύει) μια ιδιαίτερη μέρα. Η μέρα που θα καλωσορίσει τα καινούρια της παιδιά, την καινούρια τάξη! Η πρώτη μέρα όμως κρύβει συνήθως και ένα μεγαλύτερο άγχος για το άγνωστο, αλλά και για να πάνε όλα καλά.

Παρακάτω προτείνουμε ιδέες και υλικό, ώστε αυτή η πρώτη μέρα να είναι όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη, τόσο για τη νηπιαγωγό όσο και για τα παιδια. Άλλωστε το χαμόγελο και η έλλειψη άγχους είναι το ζητούμενο!

Πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο- Ιδέες και υλικό

Καλή προετοιμασία

Φροντίζουμε να έχουμε οργανώσει την ημέρα μας έτσι ώστε να μην αγχωθούμε με λεπτομέρειες. Αν έχουμε κατά νου 2-3 εναλλακτικά σενάρια θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε και τις πιο απρόοπτες καταστάσεις.

Κάνουμε κάθε παιδί να νιώσει ξεχωριστό

Δείχνουμε το ενδιαφέρον μας για κάθε παιδί ξεχωριστά και προσπαθούμε να κάνουμε κάθε παιδί να νιώσει επιθυμητό και χαρούμενο

Έχουμε σχεδιάσει αρκετές δραστηριότητες

Έχουμε σχεδιάσει αρκετές  δραστηριότητες, έτσι ώστε ακόμη κι αν κάποιες δεν αρέσουν στα παιδιά να έχουμε εναλλακτικές και να κρατάμε τα παιδιά απασχολημένα. Στόχος είναι να κρατάμε τα παιδιά σε δράση έτσι ώστε να ξεχνούν την ανασφάλεια που μπορεί να νιώθουν 

Παρηγορούμε τα παιδιά που κλαίνε

Παρηγορούμε τα παιδιά που κλαίνε με τρόπο που να δείχνουμε ότι κατανοούμε το φόβο και την ανασφάλεια τους

Καρτελάκια με Ονόματα

Είναι ωραίο να νιώθει το κάθε παιδί ότι γνωρίζουμε το όνομά του. Για το λόγο αυτό ετοιμάζουμε καρτελάκια με τα ονόματα των παιδιών και τα βάζουμε το καρτελάκι στο κάθε παιδί, έτσι ώστε να μπορούμε να το φωνάζουμε με το όνομά του

Ισορροπούμε το χρόνο

Δεν ξεχνάμε να κάνουμε διαλείμματα από τις δραστηριότητες και να δίνουμε τη δυνατότητα στα παιδιά να ξεκουράζουν το μυαλό τους. Η πρώτη μέρα είναι γεμάτη εμπειρίες και πρωτόγνωρα συναισθήματα, γι' αυτό τα παιδιά χρειάζονται ξεκούραση

ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ

Συνδυαστικά με τις δραστηριότητες καλωσορίσματος που θα οργανώσουμε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το παρακάτω υλικό:

ΚΑΡΤΑ ΜΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΕΡΑ

Βγάζουμε φωτογραφία το κάθε παιδί (είναι μια δραστηριότητα που την απολαμβάνουν συνήθως τα παιδιά). Κολλάμε με τα παιδιά τη φωτογραφία τους στην κάρτα που λέει "πρώτη μέρα". Την ίδια διαδικασία θα κάνουμε και την τελευταία μέρα. Τα παιδιά και οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να δουν πως ήρθαν στο σχολείο την πρώτη μέρα και πως θα είναι το προσωπάκι τους στο τέλος της χρονιάς.

Κάρτες για φωτογραφία -πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείοΚάρτες για φωτογραφία -πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο

Continue Reading

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap