interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟ ΝΙΚΟΛΑ-ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΟΥΛΟΥ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ

ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟ ΝΙΚΟΛΑ-ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΟΥΛΟΥ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ - 5.0 out of 5 based on 2 votes

ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟ ΝΙΚΟΛΑ-ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΟΥΛΟΥ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ

ΒΙΒΛΙΟ: ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟ ΝΙΚΟΛΑ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΟΥΛΟΥ

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΓΟΥΡΟΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΜΙΝΩΑΣ

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

ΣΕΙΡΑ: ΟΙ ΦΟΒΟΙ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΑΠ'ΤΗΝ ΑΝΑΠΟΔΗ

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Ο Νικόλας είναι παιδί ατρόμητο!
Αν ήταν πυροσβέστης, δε θα φοβόταν να ανέβει στον πιο ψηλό όροφο για να σώσει κάποιον από τη φωτιά κι αν ήταν εξερευνητής δε θα φοβόταν να κατασκηνώσει στη μέση της πιο σκοτεινής και επικίνδυνης ζούγκλας.
Η αλήθεια είναι όμως πως κάτι φοβάται…
-Μπαμπά, φοβάμαι πολύ το σκοτάδι, λέει ένα βράδυ στον μπαμπά του, κι εκείνος κάθεται δίπλα του και του απαντά χαμογελαστός…
-Μα αυτό είναι τέλειο!
Ένα βιβλίο που κοιτάζει απ’ την ανάποδη τους φόβους μας και δοκιμάζει να τους τρομάξει!

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΓΙΑΤΙ:

Ένα βιβλίο που απενοχοποιεί το φόβο! Ο φόβος παρουσιάζεται μάλιστα σαν κάτι θετικό. Ο συγγραφέας μέσα από την ιστορία του Νικόλα, δεν προσπαθεί να υποβαθμίσει ή να εξαφανίσει τον φόβο του ήρωά του, όπως συνήθως κάνουμε εμείς οι μεγάλοι... Αυτό που κάνει είναι να τον εκλογικεύει και μάλιστα να τον κάνει μοιάζει τέλειος! Αναφέρεται επίσης, και η φαντασία που παρόλο που πάει χεράκι χεράκι με το φόβο είναι κάτι ιδιαίτερα σημαντικό και δημιουργικό!

Ο φόβος στον οποίο αναφέρετα το βιβλίο είναι από τους πιο συχνούς παιδικούς φόβους, το σκοτάδι. Ο Νικόλας λοιπόν, που φοβάται το σκοτάδι είναι ένας ήρως με τον οποίο θα ταυτιστούν οι μικροί αναγνώστες καθως θα μπορούσε να είναι αυτοί οι ίδιοι που διαβάζουν το κείμενο.

Με μια εικονογράφηση που μας μεταφέρει στο σκοτεινό δωμάτιο του Νικόλα και σε απόλυτη συνάφεια με το κείμενο, με λέξεις κλειδιά να ξεπηδούν από το υπολοιπο κείμενο -όπως τα τερατάκια στο μυαλό του Νικόλα- εξηγεί με τον πιο ευστοχο τρόπο πως μπορούμε να κάνουμε το φόβο μας να φοβηθεί εμάς...

Περιέχει στην αρχή κείμενο από την ψυχολόγο κυρία Φιλιώ Τσουκαλά προς τους γονείς, όπου απαντά σε τυχόν απορίες τους, γύρω από τους φόβους των παιδιών και προτείνει τρόπους χειρισμού από πλευράς τους.

ΤΟ KINDYKIDS.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ:

Για το συγκεκριμένο βιβλίο το KindyKids.gr προτείνει:

Δραστηριότητες:

Να εξομολογηθούμε τον πιο μεγάλο μας φόβο

Να χρησιμοποιήσουε τη φαντασία μας και να ζωγραφίσουμε τη λύση στο μεγαλύτερό μας φόβο

Να μοιραστούμε τους φόβους μας και ίσως έτσι τους ξεπεράσουμε

Να περιγράψουμε τι ακριβώς αισθανόμαστε όταν φοβόμαστε και να βρούμε τρόπους να χαλαρώνουμε τον εαυτό μας

Να γίνει το βιβλίο αφορμή για να μιλήσουμε για τα συναισθήματα

Continue Reading

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΦΗΓΗΤΡΙΑ ΣΑΣΑ ΒΟΥΛΓΑΡΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΦΗΓΗΤΡΙΑ ΣΑΣΑ ΒΟΥΛΓΑΡΗ - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Με τις αφηγήσεις της ταξιδεύει μικρούς και μεγάλους σε παραμυθένιους κόσμους! Η αφήγηση είναι φυσικός τρόπος έκφρασής για την Σάσα Βούλγαρη, που εχει το χάρισμα να δημιουργεί υπέροχα... φανταστικά μονοπάτια και να ταξιδεύει αυτούς που την ακούν...

Ας γνωριστούμε!!

Συνέντευξη με την αφηγήτρια Σάσα ΒούλγαρηΣπούδασε Ψυχολογία και Παιδαγωγικά και ειδικεύτηκε σε εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας και δημιουργικής απασχόλησης. Σχεδίασε και συμμετείχε σε ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Ανήκει στους πρωτεργάτες της επαγγελματικής νεο – αφήγησης και το 2013 γιόρτασε τα 20 χρόνια πορείας της με σταθερές συνεργασίες σε Μουσεία,στα οποία καθιέρωσε την επαγγελματική αφήγηση (Κυκλαδικής, Γουλανδρή – κέντρο Γαία, Μπενάκη, Λαϊκής Τέχνης, Παιδικής Τέχνης κ.α.) και άλλους πολιτιστικούς χώρους (Θέατρα Φούρνος και Μεταξουργείο, Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, Ίδρυμα Θεοχαράκη), κα.

Από το 2010 συνεργάζεται σταθερά με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, όπου συντονίζει σεμινάρια για την Τέχνη της Αφήγησης και δημιουργεί διαθεματικά προγράμμματα για ενήλικο και παιδικό κοινό με παραδοσιακές ή και επώνυμες ιστορίες.

Διδάσκει την Τέχνη της Αφήγησης, με τη δική της μέθοδο, από το 1995 ενώ ο αφηγηματικός της τρόπος έχει επηρεάσει σημαντικά τις νεότερες γενιές αφηγητών.

Το 1998 αφηγήθηκε 13 ελληνικά παραμύθια στην ΕΤ1. Παραμύθια της έχουν δημοσιευτεί στους «Ερευνητές» της Καθημερινής και στο free press ΤaΛΚ.

Το Δεκέμβριο του 2013 κλήθηκε στην Εθνική Λυρική Σκηνή να δημιουργήσει, σκηνοθετήσει και να αφηγηθεί «Το Παραμύθι των Χριστουγέννων» πλαισιώνοντας την 1η επίσημη παρουσίαση της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ.

Το 2014 ήταν υποψήφια της SCBWI – Greece ως storyteller - η πρώτη φορά που επαγγελματίας αφηγητής αντιπροσωπεύει την Ελλάδα - για το Διεθνές Βραβείο Astrid Lindgren Memorial Award, ενώ υποψήφιότητά της συνεχίζεται και για το 2015

 

Συνέντευξη με την αφηγήτρια Σάσα ΒούλγαρηΚυρία Βούλγαρη καλωσορίσατε στο KindyKids.gr! Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να ασχοληθείτε με τα παραμύθια;

Από πολύ μικρή αγαπούσα να λέω ιστορίες αλλά αυτό που τελικά με έκανε παραμυθού ήταν... οι ακροατές μου. Η αρμονική συνύπαρξη με όσους ακούνε τις ιστορίες μου είναι πάντα ο ουσιαστικός λόγος που είμαι παραμυθού. Άλλωστε σε παραινέσεις φίλων και στις συστάσεις τους χρωστώ και το ξεκίνημά μου. Δεν ήταν δικιά μου ιδέα! Οι άλλοι με συστήνανε σαν «αυτή που λέει παραμύθια». Και βρέθηκα πάνω σε σκηνή χωρίς να καταλαβαίνω ακόμα τι κάνω... Ήμουν βλέπετε από τους πολύ πρώτους επαγγελματίες νεο – αφηγητές (τρία άτομα ξεκινήσαμε την νεο-αφήγηση στην Ελλάδα).Αλλά σύντομα σιγουρεύτηκα ότι επαγγελματικά δεν ήθελα να κάνω κάτι άλλο στη ζωή μου.

Πόσο εύκολο/δύσκολο είναι να μεταφέρετε το κοινό σας σε παραμυθένιους κόσμους τους δύσκολους καιρούς της κρίσης που διανύουμε;

Ξέρετε... όλα αυτά περί κρίσης είναι λίγο «παραμύθια της Χαλιμάς» για να αστειευτώ λίγο με ένα σοβαρότατο θέμα. Κατά βάθος όλοι ξέρουμε πως μπορούμε ακόμα και στην πιο δύσκολη στιγμή της ζωής μας να αποφασίσουμε εάν θα ταχτούμε με το μέρος ή των ζωντανών που κοιτούν πάντα μπροστά και προχωρούν ή των νεκρών χωρίς καμιά ελπίδα ή των νεκροζώντανων που μένουν καθηλωμένοι. Αυτή είναι και η μαγική τριαδικότητα που την συναντάμε στους παλιούς μύθους και όχι μόνο.

Ο ήρωας του παραμυθιού είναι αυτός που συνεχίζει να δρα με ήθος, δύναμη, αισιοδοξία και πάνω απ’ όλα με αγάπη. Όλοι ο άλλοι δεν έχουν σημασία. Εξαφανίζονται κατά τη διάρκεια της πλοκής.

Γι’ αυτό το λόγο τα παραμύθια μιλούν με γλώσσα διαχρονική και φέρουν το ίδιο μήνυμα σταθερά: το πρόβλημα και η λύση του είναι στα χέρια τα δικά μας, όσο κι αν φαίνεται άλυτο. Μεγάλη η ευθύνη, αλλά εμείς αποφασίζουμε. Κι επειδή στα παραμύθια ο ήρωας πάντα φέρει το έργο του εις πέρας μιλούν κατευθείαν στην ψυχή μας και ίσως να παρηγορούν και περισσότερο σε καιρούς κρίσης.

Πόσο ανάγκη έχουμε στη σημερινή Ελλάδα της κρίσης το ταξίδι στο παραμύθι και το όνειρο;

Το παραμύθι και το όνειρο ήταν πάντα μια βαθιά ανάγκη για τον άνθρωπο γιατί τον έφερνε σε επαφή με τα άπιαστα και τα μεγάλα με τρόπο καθησυχαστικό. Αλλά το μυστικό της αφήγησης δεν είναι εκεί! Είναι στην συνύπαρξη με όσους παρευρίσκονται: ο μεγάλος εμπνευσμένος και ταλαντούχος αφηγητής ήταν και θα παραμείνει πάντα αυτός που καταφέρνει να κάνει τον κάθε ένα από το κοινό του να βιώνει βαθειά χαρά και ηρεμία κατά τη διάρκεια της αφήγησης και να φεύγει μετά ανακουφισμένος και πιο χαρούμενος.

Συνέντευξη με την αφηγήτρια Σάσα ΒούλγαρηΤι χρειάζεται κάποιος για να αφηγείται παραμύθια; Είναι κατά τη γνώμη σας χάρισμα ή μαθαίνεται η τέχνη της αφήγησης;

Η Τεχνική της αφήγησης μαθαίνεται όπως κάθε άλλη Τεχνική: από το να καθαρίζεις ένα κρεμμύδι μέχρι να φτιάχνεις ένα φαγητό... αλλά αυτό μπορεί να σε κάνει από υποφερτό μάγειρα μέχρι... σεφ! Παραμύθια μπορούμε όλοι να λέμε και μπορούμε όλοι να μάθουμε τρόπους να τα λέμε καλύτερα: αυτό διδάσκω στα σεμινάριά μου. Αλλά αυτό που κάνει έναν παραμυθά χαρισματικό έρχεται από τις δικές του αποσκευές. Το ταλέντο προϋπάρχει αλλά για να ανθίσει χρειάζεται την συνειδητοποιημένη Τεχνική και σκληρή εξάσκηση. Τότε μόνον μιλάμε για Τέχνη, ειδικά εάν θέλουμε να το τοποθετήσουμε επαγγελματικά. Και σε αυτό το επίπεδο ο αφηγητής γίνεται πια δημιουργός, καλλιτέχνης με την έννοια ότι κάνει με τρόπο εξαιρετικό την δουλειά του και ξεπερνά τα όρια της τεχνικής ανεβαίνοντας επίπεδα. Για να το πω απλά, η τέλεια γνώση της Τεχνικής δεν σε καθιστά καλό αφηγητή, αλλά κι ένα ταλέντο αφημένο στην τύχη του δεν θα κάνει επίσης έναν αφηγητή να δημιουργήσει Τέχνη.

Επαγγελματικά μιλώντας, χρειάζεται καλλιέργεια υψηλού επιπέδου που να αφορά στην γλώσσα, στην αισθητική, στην θεωρία του παραμυθιού, και σε γνώσεις με διαστάσεις παιδαγωγικές, φιλοσοφικές, θεατρολογικές, εικαστικές και πολλά άλλα... Περίπλοκη εποχή, αλλά οι προχωρημένοι αφηγητές όλων των εποχών ήξεραν πάντα να είναι ένα βήμα πιο μπροστά από την εποχή τους με τρόπο κυρίως διαισθητικό...

Από πού αντλείτε την γλυκύτητα και την ηρεμία με την οποία αφηγείστε τα παραμύθια σας;

Νομίζω ότι η μακριά ενασχόλησή μου με τα παραμύθια και η βαθειά μου επιθυμία να φύγουν ευχαριστημένοι οι ακροατές μου μ’ έκανε να αμβλύνω τις αιχμηρές μου πλευρές περισσότερο και να οξύνω τις αισθήσεις μου, ώστε να δημιουργώ πάντα μια κατάσταση ηρεμίας γύρω μου. Πέρα από αυτό αντλώ δύναμη από την οικογένειά μου, τους αγαπημένους φίλους, την ενασχόληση με ανθρώπους και πράγματα που με γεμίζουν ουσιαστικά και την στερνή γνώση που απόκτησα με τρόπο οδυνηρό, ότι δηλαδή η στιγμή για να ζήσουμε κάτι όμορφο είναι εδώ και τώρα και δεν παίρνει αναβολές!

Τελικά ποιο κοινό είναι πιο απαιτητικό κατά τη γνώμη σας, οι ενήλικες ή τα παιδιά;

Για μένα δεν υπάρχει διαφορά... μόνο διαφορετικές ανάγκες. Τη στιγμή της αφήγησης η έγνοια να χαλαρώσω το σφιγμένο πρόσωπο μια ταλαιπωρημένης μαμάς ή το παιδάκι που μπήκε σε κατάσταση... «αμόκ», είναι η ίδια. Άλλωστε επειδή δεν αποστηθίζω παραμύθια ακολουθώντας τον πανάρχαιο τρόπο της Τέχνης της Αφήγησης διαμορφώνω ολόκληρο το πρόγραμμά μου κάθε φορά ανάλογα με το σφυγμό που πιάνω στο ακροατήριο.

Ίσως να ονόμαζα πιο «απαιτητικό» το εξασκημένο κοινό που έχει εμπειρίες αφήγησης, γνωρίζει τους κώδικές της και με έχει ακούσει πολλές φορές οπότε από ένα σημείο και πέρα αντιλαμβάνεται τα διαφορετικά επίπεδα που προσπαθώ πάντα να έχω στα προγράμματά μου. Εκεί βάζω τα δυνατά μου και εξακολουθώ να ξαφνιάζομαι με πόσα μπορεί να μάθει κανείς ακόμα.

Συνέντευξη με την αφηγήτρια Σάσα ΒούλγαρηΠως μπορεί να κάνει ένας γονιός/εκπαιδευτικός πιο ενδιαφέρουσα την αφήγηση ενός παραμυθιού;

Υπάρχει μια βασική, εντελώς απαραίτητη τεχνική που χωρίς αυτήν όλες οι συμβουλές είναι άχρηστες: Αγάπη! Αγάπη να θέλεις να προσφέρεις μιαν ιστορία. Αγάπη γι’ αυτόν που θα του την πεις. Κι αγάπη για την ίδια την ιστορία. Και τότε ως δια μαγείας θα βρεις τον τρόπο, έστω κι ατελή, αλλά τουλάχιστον ντυμένο με τρυφερότητα: αυτό κάνει θαύματα.

Δυστυχώς κάναμε τα πράγματα τόσο περίπλοκα που σε λίγο θα παίρνουμε συμβούλους για να μας δείχνουν ακόμα και να περπατάμε! Δεν ακυρώνω την διδασκαλία ή την τεχνική που είναι πολύ σοβαρά πράγματα– άλλωστε τοποθετήθηκα λίγο πριν. Όμως εγώ παίρνω κοντά μου στα σεμινάρια διαρκείας άτομα που έχουν την επιθυμία να μάθουν παραπάνω από την απλή ενημέρωση για τα παραμύθια ή που είναι ή θέλουν να γίνουν επαγγελματίες κι εκεί είμαι πάρα πολύ αυστηρή στις προδιαγραφές της δουλειάς μου.

Αλλιώς χρόνια τώρα το λέω: για όνομα του Θεού! Ας ξαναρχίσουμε να λέμε ιστορίες!!! Ας τις ξαναβάλουμε πάλι στη ζωή μας!

Αλήθεια διηγούνται σήμερα οι γονείς στα παιδιά τους παραμύθια;

Όχι... όλο και περισσότερο... Αχ!!! Τους διαβάζουν – στην καλύτερη εκδοχή – αλλά δεν μοιράζονται μαζί τους προφορικές ιστορίες. Συνήθως έχει επικρατήσει η συνήθεια να διαβάζουν το «παραμύθι της καληνύχτας», αλλά στο μεγαλύτερο ποσοστό βλέπω όλο και λιγότερα παιδιά να ακούνε προφορικές ιστορίες. Έχουμε ξεχάσει να μιλάμε... και πριν από αυτό: να ακούμε.

Πως νιώθετε όταν βρίσκετε ανάμεσα σε παιδιά και τα παρασύρετε στους παραμυθένιους κόσμους σας;

Το έχω πει πολλές φορές ότι με τα παιδιά νοιώθω σαν ψάρι στο νερό. Νοιώθω πολύ άνετα μαζί τους. Άλλωστε σπούδασα Ψυχολογία και Παιδαγωγικά, εργάστηκα σε πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα και ασχολήθηκα επαγγελματικά και με νεαρά άτομα με ειδικές ανάγκες. Αλλά με εκπλήσσει πάντα – πάντα!!! ο τρόπος που επικοινωνούν τα παιδιά. Η δροσιά τους, ο αυθορμητισμός τους, η ζωντάνια τους, τα καταπληκτικά τους σχόλια, η εύστοχη παρατηρητικότητά τους! Όταν πέθανε η μητέρα μου ανακάλυψα ότι με παρηγορούσε πολύ να αφηγούμαι σε πολύ μικρά παιδάκια, προνηπιακής ηλικίας: μου ξανάδειχναν το δρόμο της ζωής... το φως... τη χαρά... κι έτσι άρχισα να βγαίνω από το πένθος μου.

Μπορείτε να υπολογίσετε πόσα περίπου παραμύθια γνωρίζετε; Και πως επιλέγετε κάθε φορά ποιο/ποια παραμύθια θα αφηγηθείτε;

Πρέπει να ξεπερνούν τα 400... δεν ξέρω ίσως πια να είναι περισσότερα. Φυσικά δεν τα διαχειρίζομαι όλα ανά πάσα στιγμή, ορισμένα πρέπει να τα ξανα–ονειρευτώ - όπως ονομάζω την διαδικασία εργασίας μου πάνω σε κάποιο υλικό – προκειμένου να τα ξαναπώ. Η επιλογή είναι πάντα της... καρδιάς! Ακόμα και σε προγράμματα που μου έχουν παραγγείλει με συγκεκριμένο θέμα, κατασταλάζω, μετά από την έρευνα μου, στις ιστορίες που «μου μιλάνε» ακόμα κι αν δεν ξέρω ακριβώς τι μου λένε...Πολύ σημαντικό είναι το δέσιμο των ιστοριών μεταξύ τους δηλαδή η δομή του προγράμματος αφήγησης που ετοιμάζω κάθε φορά έτσι ώστε να δημιουργείται μια αίσθηση ότι πλέεις πάνω σε ήρεμο ποτάμι καθώς η μια ιστορία διαδέχεται την άλλη. Σ΄ αυτό δίνω πολύ μεγάλη σημασία καθώς και πως θα ενσωματώσω τα μουσικά στοιχεία που θα εμπεριέχονται. Τραγουδώ άλλωστε κιόλας, που είναι μιαν άλλη μορφή αφήγησης...

Αν ήσαστε ήρωας παραμυθιού ποιος/ποια θα ήσαστε και γιατί;

Μα... είμαι! Έχω ήδη δημιουργήσει το alteregoμου!!! Είναι μια παραλλαγή της Χιλιογουναρένιας – ένα παραμύθι που γνωρίζουμε κυρίως από την καταγραφή των αδερφών Grimm. Είναι μια γυναίκα που φορά ένα ρούχο φτιαγμένο από όλα τα δέρματα όλων των ζώων και των πτηνών του κόσμου.

Το δικό μου όμως ρούχο είναι φτιαγμένο απ’ όλα τα «κουρελάκια» - ψήγματα ιστοριών που φτιάχτηκαν ή πρόκειται εν δυνάμει να φτιαχτούν ποτέ!!!

Σας την παρουσιάζω (είναι ένα κολλάζ που έφτιαξα μόνη μου):

Συνέντευξη με την αφηγήτρια Σάσα Βούλγαρη

Τι μας μαθαίνουν τελικά τα παραμύθια;

Να νοιώθουμε ευγνωμοσύνη που έχουμε το δώρο της ζωής. Να αισιοδοξούμε και να προχωρούμε πέρα από κάθε δυσκολία. Να αγαπάμε, να σεβόμαστε και να ανταποδίδουμε το καλό. Να μην κρίνουμε επιπόλαια και σίγουρα όχι μόνον από την εξωτερική εμφάνιση. Να πιστεύουμε στην δύναμη που έχει η Αγάπη! Και τότε θα έχουμε... «ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα»!!!

Συνέντευξη με την αφηγήτρια Σάσα Βούλγαρη

Που μπορούμε να σας βρούμε και να ταξιδέψουμε μαζί σας σε παραμυθένιους κόσμους;

Θα είμαι και φέτος στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης κάθε Κυριακή στις 12.30 με 13.30 για μικρούς και μεγάλους. Φέτος θα αφηγηθώ αρχαιοελληνική μυθολογία. Ένα εγχείρημα δύσκολο αφηγηματικά, που πλέον αισθάνομαι έτοιμη μετά από τόσα χρόνια εμπειρίας στην αφήγηση, να το δοκιμάσω. Ξέρετε, πρέπει να το πούμε αυτό: είναι διαφορετικός ο τρόπος αφήγησης των μύθων σε σχέση με τα λαϊκά παραμύθια, ακόμα κι αν πολλές φορές οι μυθολογικές ιστορίες μας τα θυμίζουν. Με περιμένει λοιπόν ένα καλοκαίρι γεμάτο δημιουργική δουλειά.

Στο ΙΜΚ θα μπορέσετε να με ακούσετε στις καλικαντζαρίσιες ιστορίες μου τα Χριστούγεννα - ειδικότης μου! –καθώς και σε άλλα προγράμματα πιο ιδιαίτερα που όμως δεν είμαι ακόμα σε θέση να ανακοινώσω.

Στον ίδιο χώρο συνεχίζω τα σεμινάρια - εργαστήρια για όποιον (ενήλικα) επιθυμεί να γνωρίσει καλύτερα την Τέχνη της Αφήγησης. Να πω εδώ, κι ένα τεράστιο ευχαριστώ στους ανθρώπους του ΙΜΚ καθώς, σε εποχές δύσκολες, μου παρέχουν την φιλόξενη στέγη τους και την ουσιαστική τους εκτίμηση στο έργο μου.

Επίσης, σας περιμένουμε για τρίτη συνεχή χρονιά στο Ίδρυμα Θεοχαράκη με ιστορίες που θα εμπνέομαι από τις τρέχουσες εικαστικές εκθέσεις κι ελπίζω ότι θα βρούμε την κατάλληλη στιγμή στην θαυμάσια Οικία Κατακουζηνού να επαναλάβουμε τις... «εντελώς ακατάλληλες δια ανηλίκους» Κοκκινοσκουφίτσες που αφηγήθηκα φέτος πριν λίγο καιρό με μεγάλη προσέλευση κόσμου.

Θέλετε να μας πείτε δυο λόγια για το kindykids.gr;

Να συνεχίσετε πάντα με δημιουργική ορμή, φρέσκιες ιδέες και πολύ – πολύ αγάπη! Και να αγαπάτε να λέτε και να ακούτε παραμύθια! Ευχαριστώ θερμά για την φιλοξενία της συνέντευξής μου.

Κυρία Βούλγαρη σας ευχαριστούμε από  καρδιάς για τη συνεντευξη και σας ευχόμαστε καλή και... παραμυθένια συνέχεια σε ό,τι κάνετε!

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟ ΜΑΡΙΑ ΔΡΑΓΑΣΙΑ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟ ΜΑΡΙΑ ΔΡΑΓΑΣΙΑ - 5.0 out of 5 based on 2 votes

Λίγα λόγια για μένα

Συνεντευξη με τη νηπιαγωγό Μαρία ΔραγάσιαΕίμαι η Μαρία Δραγασιά και νιώθω μεγάλη υπερηφάνεια που είμαι νηπιαγωγός! Ναι, υπερηφάνεια... Που κατάφερα να κάνω την μεγάλη μου αγάπη, επάγγελμα. Που μαζί με τα παιδιά μπορώ να γίνομαι και να νιώθω κι εγώ παιδί!

Γεννήθηκα, μεγάλωσα και διαμένω μόνιμα στην πόλη της Κατερίνης. Το 2004 πέρασα στο Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου με έδρα τη Ρόδο, φοίτησα εκεί κατά το πρώτο εξάμηνο σπουδών και στη συνέχεια μετεγγράφηκα στο αντίστοιχο τμήμα της Παιδαγωγικής Σχολής του Α.Π.Θ. στη Θεσσαλονίκη. Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου είχα την ευκαιρία να συναντήσω και να συνεργαστώ με εξαίρετους ανθρώπους, που κατάφεραν να με κάνουν να αγαπήσω ακόμη περισσότερο αυτό που είχα ήδη επιλέξει και φυσικά να πειστώ πως είχα κάνει τη σωστή επιλογή. Δε θα ξεχάσω τα χαρακτηριστικά και γεμάτα ενθάρρυνση λόγια των νηπιαγωγών των Πειραματικών Νηπιαγωγείων Πανοράματος Α.Π.Θ., κατά τη διάρκεια των πρακτικών μου ασκήσεων. Λόγια που έμειναν χαραγμένα στη μνήμη και την ψυχή μου, που με βοήθησαν να εξελιχθώ πρώτα ως άνθρωπος και μετέπειτα ως εκπαιδευτικός... “Είσαι γεννημένη νηπιαγωγός. Μαγεύεις τα παιδιά!”.

Η εμπειρία μου στο χώρο της εκπαίδευσης είναι πολύ μικρή. Ασχολήθηκα ευκαιριακά με τη δημιουργική απασχόληση παιδιών προσχολικής ηλικίας, ως νηπιαγωγός με καθεστώς σύμβασης σε δημοτικούς παιδικούς σταθμούς και μέχρι πρόσφατα συνεργαζόμουν με το Δ.Ι.Ε.Κ. Κατερίνης ως Επόπτρια Πρακτικής Άσκησης της ειδικότητας Προσχολικής Αγωγής, Δραστηριοτήτων, Δημιουργίας και Έκφρασης. Διαφορετική εμπειρία, μα συναρπαστική για τους δικούς της λόγους. Δουλεύοντας με παιδιά, είχα την ευκαιρία να ζήσω από πολύ κοντά το μεγάλωμά τους... τις αγωνίες τους, τις λαχτάρες τους, τις χαρές και τις απογοητεύσεις τους... Εύχομαι να με αξιώσει ο Θεός, να ζήσω από κοντά το μεγάλωμα και την εξέλιξη των δικών μου παιδιών!  

 

Σε καλωσορίζουμε στο kindykids.gr! Θα θέλαμε να μάθουμε λίγα πράγματα για σένα!

Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με το λειτούργημα του νηπιαγωγού;

Το 2003, όταν και πρωτοσυμμετείχα στις πανελλήνιες εξετάσεις, ήταν πλέον ξεκάθαρη και κατασταλαγμένη η απόφασή μου για το ποιά κατεύθυνση σπουδών ήθελα να ακολουθήσω... Νηπιαγωγός! Αυτό ήθελα από τότε... Να δουλεύω με παιδιά, να είμαι σε ένα περιβάλλον με χαρούμενα πρόσωπα, με χαμόγελα, ζωντάνια, δράση! Δεν τα κατάφερα με την πρώτη φορά και επειδή η αγάπη μου παρέμενε και δυνάμωνε, έδωσα για δεύτερη φορά εξετάσεις και ευτυχώς τα κατάφερα. Γιατί όταν κάτι το θέλεις πολύ, το διεκδικείς μέχρι τέλους. Κι εγώ το διεκδίκησα.

Τι αγαπάς περισσότερο και τι λιγότερο στη δουλειά μας;

Αγαπώ την αθωότητα της παιδικής σκέψης, την ζωντάνια τους! Που με ένα γλυκό χαμόγελο και μια σφιχτή αγκαλιά σε κάνουν να ξεχνάς τον οποιοδήποτε προβληματισμό σου. Το στενάχωρο της δουλειά μας είναι που πολλές φορές αναγκαζόμαστε, λόγω μη επάρκειας υλικού, να βάλουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη μας για να επιτελέσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το έργο μας.

Πως ονομάζεται το blog σου και πόσο καιρό το έχεις;

Τον Απρίλιο του 2011 δημιούργησα το προσωπικό μου ιστολόγιο, το οποίο ονομάζεται “Ταξίδι στη Χώρα των Παιδιών!” http://xwrapaidiwn.blogspot.gr/ . Σήμερα, αριθμεί περίπου 530 εγγεγραμμένα μέλη ενώ η συνολική επισκεψιμότητά του αυτά τα 3 χρόνια παρουσίας του στην “μπλογκογειτονιά”, αγγίζει τις 1.300.000 επισκέψεις.

Γιατί αποφάσισες να φτιάξεις το δικό σου blog;

Το 2011, σε μία περίοδο όπου είχα αρκετό ελεύθερο χρόνο, σκέφτηκα πως έπρεπε να κάνω κάτι, αρχικά για να διατηρήσω την επαφή με τη δουλειά μου, αλλά παράλληλα και για να αλληλεπιδρώ με συναδέλφους, που έχουν όλο το μεράκι και τη διάθεση να κάνουν το κάτι παραπάνω για να εμπλουτίσουν το εκπαιδευτικό τους έργο. Ήθελα να μοιραστώ όλα όσα είχα δει, ακούσει, διαβάσει σε σχέση με τη δουλειά μας. Η γνώση άλλωστε υπάρχει για να διαχέεται και να μοιράζεται! Τότε, δεν υπήρχαν αρκετά εκπαιδευτικά ιστολόγια “στον ιντερνετικό αέρα”... Έτσι η σκέψη του να “εισάγω” κάτι νέο, ενισχύθηκε και απέκτησε “σάρκα και οστά”, μέσω του Blog μου.

Πόσο εύκολο είναι να συνδυάζεις τη δουλειά στο σχολείο και τη διατήρηση ενός προσωπικού blog που θέλει συνεχή ενημέρωση και επιπλέον δουλειά καθημερινά;

Στο ιστολόγιό μου φιλοξενώ εποπτικό υλικό που εγώ δημιουργώ για τις ανάγκες της δουλειά μου , δραστηριότητες που κάποια στιγμή υλοποίησα στην τάξη, βρήκαν θετική ανταπόκριση από τους μαθητές μου και θεωρώ ότι αξίζει να προβληθούν, ιδέες κατασκευών και δράσεων που βρήκα και με ενθουσίασαν. Δεν ανήκω στην περίπτωση των συναδέλφων που είναι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί και παράλληλα αφιερώνουν πολύτιμο χρόνο για να προβάλλουν τη δουλειά που υλοποιούν στην τάξη τους.

Τι έχεις κερδίσει από την αλληλεπίδραση με άλλες συναδέρφους μέσα από το διαδίκτυο;

Continue Reading

ΤΑ ΜΟΥΣΟΥΔΑΚΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΑΓΓΛΙΚΑ - ΛΙΑΝΑ ΔΕΝΕΖΑΚΗ & ΦΑΙΗ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΛΙΒΑΝΗΣ

ΤΑ ΜΟΥΣΟΥΔΑΚΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΑΓΓΛΙΚΑ - ΛΙΑΝΑ ΔΕΝΕΖΑΚΗ & ΦΑΙΗ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΛΙΒΑΝΗΣ - 5.0 out of 5 based on 3 votes

ΒΙΒΛΙΟ: ΤΑ ΜΟΥΣΟΥΔΑΚΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΑΓΓΛΙΚΑ

ΤΑ ΜΟΥΣΟΥΔΑΚΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΑΓΓΛΙΚΑ - ΛΙΑΝΑ ΔΕΝΕΖΑΚΗ&ΦΑΙΗ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΛΙΒΑΝΗΣ

 

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΛΙΑΝΑ ΔΕΝΕΖΑΚΗ&ΦΑΙΗ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΛΙΑΝΑ ΔΕΝΕΖΑΚΗ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΛΙΒΑΝΗ

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΑΥΤΟΚΟΛΛΗΤΑ

 

 

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ:

Τα μουσουδάκια μαθαίνουν ΑΓΓΛΙΚΑ είναι σχεδιασμένα, ώστε να εντάξουν τα αγγλικά στη ζωή του παιδιού. Ασκήσεις προγραφής, προμαθηματικές, ομαδοποίησης, λεπτής κινητικότητας, παρατήρησης κ.ά. έχουν ενσωματωθεί στην ύλη ­­­αυτού του βιβλίου, μέσα από παιχνίδια και ευχάριστες δραστηριότητες, με στόχο να βοηθήσουν τα παιδιά στην ευκολότερη κατανόηση της γλώσσας. Ενισχύεται η επικοινωνία-συνεργασία ενήλικα και παιδιού με δημιουργικό τρόπο.

 

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΓΙΑΤΙ:

Με μια εξαιρετική εικονογράφηση τα Μουσουδάκια έρχονται να εισάγουν  τα παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας στην αγγλική γλώσσα. Ένα βιβλίο γραμμένο με έξυπνο τρόπο, που γίνεται κατανοητό και από τους γονείς και μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάλλιστα και στο σπίτι. Περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία από ασκήσεις, που με διασκεδαστικό τρόπο εισάγουν τα παιδιά στην ξένη γλώσσα. Ένας ωραίος τρόπος δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στο σπίτι και μια ευκαιρία για να περάσουν ευχάριστα και δημιουργικά το χρόνο τους γονείς και παιδιά!

Continue Reading

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap