interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

Σεμινάρια ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
 

Σεμιναρια KindyKids.gr

Σεμινάρια με επίκεντρο τη μουσική στην προσχολική ηλικία. Περισσότερα...

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Πλησιάζοντας προς τα Χριστουγέννα συνηθίζουμε να δίνουμε στα παιδιά Φύλλα Εργασίας με θέμα ανάλογο. Παρακάτω θα βρείτε "παιχνιδιάρικα" φύλλα εργασίας με θέμα τα Χριστούγεννα, που αφορούν τους τομείς των μαθηματικών, της γλώσσας και της μελέτης περιβάλλοντος.

Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τις έννοιες μέσα από πολύχρωμες εικόνες και θέμα τί άλλο(;) τα Χριστούγεννα και τις γιορτές που πλησιάζουν!

Αν θέλετε μπορείτε να τα κάνετε βιβλιοδεσία και να τα δώσετε στα παιδιά όταν τα ολοκληρώσουν όλα να τα πάρουν στο σπίτι!

Φυλλα εργασίας για τα χριστουγεννα στο νηπιαγωγειοΦυλλα εργασίας για τα χριστουγεννα στο νηπιαγωγειο

Φυλλα εργασίας για τα χριστουγεννα στο νηπιαγωγειοΦυλλα εργασίας για τα χριστουγεννα στο νηπιαγωγειο

Φυλλα εργασίας για τα χριστουγεννα στο νηπιαγωγειοΦυλλα εργασίας για τα χριστουγεννα στο νηπιαγωγειο

Continue Reading

ΑΥΤΙΣΜΟΣ

Μια από τις σοβαρότερες διαταραχές της παιδικής ηλικίας είναι ο αυτισμός. Οι διαταραχές του φάσματος του αυτισμού είναι διάχυτες διαταραχές της ανάπτυξης σύμφωνα με το DSM-IV, οι οποίες εμφανίζονται στα πρώτα χρόνια της ζωής του ατόμου και διαρκούν μία ολόκληρη ζωή. Οργανικά είναι τα αίτια αυτών των διαταραχών, και πιο συγκεκριμένα πρόκειται για δυσλειτουργία του εγκεφάλου. Το αυτιστικό παιδί αντιλαμβάνεται διαφορετικά τον κόσμο, τον εαυτό του και με διαφορετικό τρόπο μαθαίνει.

Τα αυτιστικά παιδιά έχουν δυσκολίες σε τρείς βασικούς τομείς:

1.Διαταραχή στην κοινωνική αλληλεπίδραση.

2.Διαταραχή στην επικοινωνία (λεκτική και μη λεκτική) , περιορισμένη φαντασία και παιχνίδι.

3.Στερεοτυπικές συμπεριφορές και ενδιαφέροντα.

Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι τα συμπτώματα αυτά παρουσιάζουν αλλαγές καθώς το παιδί αναπτύσσεται, αλλά υπάρχει και η πιθανότητα να είναι διαφορετικά και μεταξύ των ατόμων με αυτή τη διαταραχή. Οι δύο παραπάνω λόγοι καθιστούν την αξιολόγηση και αντιμετώπιση δυσκολότερη σε σχέση με άλλες διαταραχές .

1. ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ

Παιδιά με αυτισμό έχουν ελλιπή ή καθόλου: βλεμματική επαφή, εκφράσεις στο πρόσωπο, κοινωνικό χαμόγελο και χαιρετισμό. Δείχνουν να μην έχουν επίγνωση και κατανόηση στα συναισθήματα των άλλων ή πολλές φορές και στα δικά τους. Τους είναι δύσκολο να δημιουργήσουν φιλίες με παιδιά συνομήλικα, και είναι αδιάφορα στην παρουσία άλλων παιδιών ή ενηλίκων τριγύρω τους. Η συμπεριφορά τους πολλές φορές δεν είναι κοινωνικά αποδεκτή και δείχνουν έλλειψη κατανόησης σε κανόνες συμπεριφοράς. Με άλλα λόγια παρουσιάζουν διαταραχή στην ανάπτυξη της κοινωνικότητας.    

2. ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (λεκτική-μη λεκτική)

Οι δυσκολίες στο λόγο και στην επικοινωνία αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά του αυτισμού. Πολλά αυτιστικά παιδιά παρουσιάζουν καθυστέρηση στην εμφάνιση της ομιλίας και ορισμένα δεν αναπτύσσουν τον λόγο ποτέ. Επιπρόσθετα ο λόγος τους μπορεί να είναι ασυνήθιστος, ηχολαλικός και στερεοτυπικός με διαφορετικό τονισμό και ηχητική έκφραση. Πολλές φορές αδυνατούν να ξεκινήσουν μια συζήτηση, να καταλάβουν πότε μπορούν να διακόψουν έναν ομιλητή, να ξεπεράσουν την τάση για άσχετα σχόλια και σχεδόν πάντα κατανοούν κυριολεκτικά το λόγο των άλλων. Σχετικά με τη μη λεκτική επικοινωνία τα μικρότερα παιδάκια δεν δείχνουν με το δάχτυλό τους το παιχνίδι που τα ενδιαφέρει και γενικότερα δεν χρησιμοποιούν νεύματα ή το γνέψιμο. Παρ’ όλα αυτά όμως τα παιδιά που παρουσιάζουν και καθυστέρηση στο λόγο είναι δυνατόν να διδαχθούν τη χρήση των απλών νευμάτων ώστε να μπορούν να επικοινωνήσουν και να υποδείξουν τις ανάγκες τους. Επίσης το παιχνίδι τους είναι λιγότερο παρορμητικό και με λιγότερη φαντασία σε σχέση με τα φυσιολογικά παιδιά αυτό όμως είναι κάτι που μπορεί να δουλευτεί από ειδικούς.

3. ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Τα αυτιστικά παιδιά είναι δυνατόν να απορροφηθούν με συγκεκριμένα αντικείμενα για πολλή ώρα και σε μεγάλο βαθμό. Τέτοιου είδους αντικείμενα είναι :τραινάκια, νούμερα. κτίρια, μικρά αντικείμενα κτλ. Εκφράζουν έντονη ενόχληση κάθε φορά που τους αλλάζουν το πρόγραμμα, κάθε φορά που ξεφεύγουν από την ρουτίνα τους . Πιο συγκεκριμένα: μπορεί να τους ενοχλήσει η αλλαγή κάποιων τροφών, το να αλλάξουν τη διαδρομή για το σπίτι, παρουσιάζουν προτίμηση σε συγκεκριμένα ρούχα, παιχνίδια και φαγητά. Στερεοτυπικές συμπεριφορές δείχνουν και στο παιχνίδι τους. Για παράδειγμα μπορεί να γυρνάν τις ρόδες από ένα αυτοκινητάκι πολλή ώρα και κάθε μέρα, να βάζουν στη σειρά αντικείμενα, να πετούν αντικείμενα από συγκεκριμένο σημείο. Είναι πιθανόν ορισμένα παιδιά να κάνουν επαναλαμβανόμενες κινήσεις σώματος π.χ. να γυρνούν πολύ ώρα γύρω από τους εαυτούς τους ή να χτυπούν παλαμάκια.

Continue Reading

ΚΑΡΤΕΣ ΓΙΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Πολλές φορές θέλουμε να χωριστούν τα παιδιά στην τάξη μας σε ζευγάρια, είτε για κάποια δραστηριότητα,είτε για κάποιο παιχνίδι. Δεν θέλουμε όμως ούτε να επιλέξουμε εμείς με το ζόρι το ζευγάρι του κάθε παιδιού, ούτε να το επιλέξουν μόνα τους, γιατί μπορεί πχ να έχουμε δυο ιδιαίτερα δραστήρια παιδιά μαζί, που θα δυσκολέψουν τη δραστηριότητα ή το παιχνίδι.

Ένας ωραίος τρόπος για να επιλεγούν τα ζευγάρια και ταυτόχρονα να "παίξουν" τα παιδιά την όλη διαδικασία είναι οι παρακάτω κάρτες. Πριν να αρχίσουμε να τις χρησιμοποιούμε καλό είναι να παίξουμε με τις κάρτες στην Παρεούλα και να βρούμε "αυτά που ταιριάζουν". Έτσι όταν έρθει η ώρα να τις χρησιμοποιήσουμε για να κάνουμε ζευγαράκια τα παιδιά θα γνωρίζουν τί πρέπει να κάνουν.

Οι κάρτες μπορούν να χρησιμοποιηθούν με διάφορους τρόπους:

  • Μπορούμε να βάλουμε μουσική και να διαλέξει το κάθε παιδί μια κάρτα. Στη συνέχεια θα ψάξουν να βρουν τα παιδιά μόνα τους την κάρτα που ταιριάζει με αυτήν που έχουν και το παιδί που την έχει θα είναι το ζευγάρι τους.
  • Μπορούμε να τις βάλουμε όλες μέσα σε ένα τσουβαλάκι (και να το ονομάσουμε το "μαγικό σακούλι") και να διαλέγει το κάθε παιδί από μια κάρτα.
  • Μπορούμε να τις κρύψουμε στην τάξη και να παίζουμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού και ότι άλλο θελήσουμε και φανταστούμε.

Οι κάρτες αποτελούνται από καθημερινά αντικείμενα - πχ παπούτσια - κάλτσες - ή από ήρωες κινουμένων σχεδίων - πχ Μίκυ - Μίνι - κλπ. Έτσι η όλη διαδικασία είναι ευχάριστη για τα παιδιά, δεν γίνονται πάντα τα ίδια ζευγάρια και το αφήνουμε στην τύχη χωρίς να νιώθουν τα παιδιά ότι πιέζονται να είναι ζευγάρι με κάποιο παιδί από τη νηπιαγωγό.

Τις κάρτες μπορείτε να τις εκτυπώσετε, να τις κόψετε και στη συνέχεια να τις πλαστικοποιήσετε για μεγαλύτερη διάρκεια.

Κάρτες για την επιλογή ζευγαριών στο νηπιαγωγείοΚάρτες για την επιλογή ζευγαριών στο νηπιαγωγείο

Κάρτες για την επιλογή ζευγαριών στο νηπιαγωγείοΚάρτες για την επιλογή ζευγαριών στο νηπιαγωγείο

Continue Reading

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Ο όρος "Μαθησιακές Δυσκολίες" εισήχθη στην Αμερική το 1963 από τον Samuel Kirk όμως μέχρι και σήμερα έχουν διατυπωθεί πάνω από 40 ορισμοί .

Σύμφωνα με τον Kirk: τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν διαταραχές σε έναν ή και περισσότερους τομείς των ψυχο-διανοητικών τους διεργασιών , κυρίως στην κατάκτηση και χρήση του προφορικού και του γραπτού λόγου.

Σύγχρονες μελέτες στην Αγγλία, Η.Π.Α. και Καναδά απέδειξαν ότι είναι δυνατόν περίπου μέχρι και το 25% των παιδιών να παρουσιάσουν διάφορες μορφές μαθησιακών δυσκολιών.

Η αναλογία μεταξύ αγοριών και κοριτσιών είναι 4:1 (αγόρια :κορίτσια) και τα αίτια αυτού του ποσοστού είναι ότι τα αγόρια είναι πιο επιρρεπή σε γεννητικές δυσκολίες και ένας ακόμη λόγος είναι ότι τα κορίτσια παρουσιάζουν γρηγορότερη ανάπτυξη και ωρίμανση του νευρικού συστήματος.

Τα γενικά χαρακτηριστικά ενός παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες στην καθημερινότητα του είναι ενδεικτικά κάποια από τα ακόλουθα :

-ξεχνά εύκολα

-παρερμηνεύει προφορικές οδηγίες

-πέφτει συχνά και χτυπά : είναι αδέξιος (σκοντάφτει, παραπατά)

-είναι αργός-η

-στο πέρασμά του ρίχνει κάτω πράγματα

-δυσκολεύεται να προσανατολιστεί

-παρουσιάζει δυσκολία χειρισμού του ψαλιδιού

-δεν έχει ευχέρεια λόγου

-δυσκολεύεται να βάλει στη σειρά τις σκέψεις του (όταν διηγείται κάτι τα λόγια του δεν έχουν συνοχή: αρχή –μέση- τέλος)

 

Πιο συγκεκριμένα :

Χαρακτηριστικά Μαθησιακών Δυσκολιών στην ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ :

1)καθυστερημένη εμφάνιση ομιλίας σε σχέση με τα άλλα παιδιά

2)προβλήματα προφοράς

3)δυσκολία εύρεσης της κατάλληλης λέξης

4)φτωχό λεξιλόγιο

5)δυσκολία εκμάθησης αριθμών , αλφαβήτου, ημερών της εβδομάδας

6)έντονη ανησυχία

7)πιθανή διάσπαση προσοχής

8)δυσκολία στην αλληλεπίδραση με συνομήλικους

9)δυσκολία στην ακολουθία οδηγιών, εντολών  

Continue Reading

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap