interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

Σεμινάρια ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
 

Σεμιναρια KindyKids.gr

Σεμινάρια με επίκεντρο τη μουσική στην προσχολική ηλικία. Περισσότερα...

ΤΙ ΜΑΣ "ΛΕΝΕ" ΟΙ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

ΤΙ ΜΑΣ "ΛΕΝΕ" ΟΙ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Η ζωγραφική για τα μικρά παιδιά είναι μια από τις πιο αγαπημένες ασχολίες τους. Μπορούν να ζωγραφίζουν παντού και με τα πάντα. Λατρεύουν να εξερευνούν τις δυνατότητές τους πάνω στο χαρτί με όλων των ειδών τα υλικά και τα χρώματα. Πριν ακόμη καταφέρουν να εκφραστούν επαρκώς με τη γλώσσα εκφράζονται μέσα από τις ζωγραφιές τους. Όλα εκείνα τα συναισθήματα που δεν μπορούν να εκφράσουν με το λόγο, πολλές φορές, παίρνουν τους μαρκαδόρους, τις μπογιές και τα πινέλα και τα εκφράζουν μέσα στις ζωγραφιές και τα σχέδιά τους. Όταν ένα παιδί νιώθει ότι του λείπουν σημαντικά στοιχεία από τη ζωή του, νιώθει μόνο ή παραμελημένο, όταν έχει το φόβο της αποτυχίας, νιώθει θυμό ή αγωνία τότε αυτά του τα συναισθήματα είναι πιθανό να τα εκφράσει άμεσα ή έμμεσα στις ζωγραφιές που δημιουργεί.

Τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί μπορούμε να εκτιμήσουμε διαφορετικά πολλά πράγματα για ένα παιδί κοιτώντας τις ζωγραφιές του. Είναι ο πιο γρήγορος δρόμος για να φτάσουμε στην συναισθηματική κατάσταση του παιδιού τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Οι ζωγραφιές των παιδιών συνήθως δείχνουν την καλλιτεχνική έκφραση και την ανάπτυξη τους. Σε πολλές χώρες χρησιμοποιείται από ειδικούς σαν μέσο για να εκτιμήσουν την προσωπικότητα, τη νοητική ανάπτυξη, τις επικοινωνιακές ικανότητες και την συναισθηματική κατάσταση των παιδιών. Επιστήμονες πιστεύουν ότι μπορεί ακόμη και να βοηθήσει στην έγκαιρη διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών. Εισαγγελείς, κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι συχνά ζητούν από μικρά παιδιά να ζωγραφίσουν κάποιο δραματικό γεγονός που βίωσαν, ιδιαίτερα αν δεν είναι σε θέση να επικοινωνήσουν επαρκώς λεκτικά, ώστε να εξηγήσουν και να περιγράψουν αυτό που τους συνέβη.

ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ

2 ΕΤΩΝ – ΜΟΥΤΖΟΥΡΕΣ

Τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία απλώς μουτζουρώνουν. Οι πρώτες μουτζούρες είναι απλώς η καταγραφή μιας ευχάριστης κινητικής δραστηριότητας από μέρους των παιδιών και όχι προσπάθεια από μέρους τους να αναπαραστήσουν τον κόσμο. Με τον καιρό τα σημάδια γίνονται πιο «καθαρά» καθώς τα παιδιά γίνονται πιο ικανά. Τα σχήματα αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους με την κυκλική κίνηση να είναι η πρώτη που χρησιμοποιούν τα παιδιά σε αυτό το στάδιο καθώς τους βγαίνει φυσικά. Με τον καιρό τα παιδιά αρχίζουν να περιγράφουν τις «μουτζούρες» σαν να έχουν ζωγραφίσει κάτι συγκεκριμένο.

3-4 ΕΤΩΝ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Η πρώτη συνειδητή δημιουργία εικόνων εμφανίζεται γύρω στην ηλικία των 3 και αποτελεί μια χειροπιαστή καταγραφή της σκέψης των παιδιών. Η πρώτη προσπάθεια να αναπαραστήσει κάτι το παιδί είναι να ζωγραφίσει έναν άνθρωπο, συνήθως κάνοντας έναν κύκλο για κεφάλι και δυο κάθετες γραμμές για πόδια. Αργότερα κι άλλες φόρμες αναπτύσσονται πιο αναγνωρίσιμες και καμιά φορά ιδιαίτερα πολύπλοκες. Τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία συνεχώς ψάχνουν για καινούριες ιδέες, οπότε και τα σχήματα που χρησιμοποιούν συνεχώς αλλάζουν.

Στα 4 το παιδί αρχίζει να λέει ιστορίες και να επιλύει προβλήματα μέσω της ζωγραφικής, έτσι αλλάζει τις βασικές φόρμες που χρησιμοποιεί, ώστε να αναπαραστήσει αυτό που επιθυμεί. Συχνά όταν ένα πρόβλημα εκφράζεται από το παιδί μέσω της ζωγραφικής το βοηθάει να το αντιμετωπίσει πιο εύκολα και με καλύτερο τόπο.

5-6 ΕΤΩΝ : ΣΧΗΜΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Το παιδί φτάνει σε ένα «σχέδιο», έναν συγκεκριμένο τρόπο να αναπαριστά τα αντικείμενα. Το σχέδιο που επιλέγει το παιδί, δείχνει την γνώση του παιδιού για το συγκεκριμένο αντικείμενο. Σ’ αυτό το στάδιο υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος των σχεδίων του παιδιού μέσα στο χαρτί. Γύρω στην ηλικία των 6 το παιδί αρχίζει να αναπαριστά τοπία, μια μπλε γραμμή και ήλιος στο πάνω μέρος της σελίδας και μια πράσινη γραμμή στο κάτω γίνονται η συμβολική αναπαράσταση για τον ουρανό και το χορτάρι. Όλα τα σχέδια μπαίνουν στη ζωγραφιά προσεχτικά από το παιδί, δίνοντας την εντύπωση ότι αν αφαιρεθεί έστω και ένα σχέδιο θα διαταραχθεί η ισορροπία όλης της ζωγραφιάς.

Continue Reading

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΡΩΤΟ: "Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ"

 Στις 29 Σεπτεμβρίου 2012 διεξήχθη με επιτυχία το πρώτο δωρεάν Σεμινάριο με θέμα "Η μουσική στην προσχολική ηλικία και η διδασκαλία της στο νηπιαγωγείο", υπό την αιγίδα  του τομέα Πολιτισμού Θεσσαλονίκης. Η προσέλευση του κόσμου ήταν πραγματικά πάνω από κάθε προσδοκία, με πάνω από 300 άτομα που θέλησαν να το παρακολουθήσουν   και σας ευχαριστούμε γι' αυτό!

Το Σεμινάριο θα επαναληφθεί με τους ίδιους εισηγητές. Θα βγει σχετική ανακοίνωση με  λεπτομέρειες σχετικά με την ημερομηνία διεξαγωγής του.

Εισηγητές του σεμιναρίου ήταν οι : Νίκος Ζαφρανάς, Νίκος Θεοδωρίδης, Κατερίνα Τζαβάρα και Μάρλεν Κεφαλίδου και στόχο είχε την ευαισθητοποίηση των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας  να ασχοληθούν με τη μουσική μέσα στην τάξη και τρόπους με τους οποίους μπορούν να το επιτύχουν ακόμη κι αν δεν έχουν ασχοληθεί εκτενώς με τη μουσική.

Ευχαριστούμε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης για τη φιλοξενία και τον κύριο Βόγδανο για όλη τη βοήθεια που μας παρείχε.


seminario1

seminario3

seminario6

 

seminario2

seminario4

seminario5

seminario7

Περισσοτερες φωτογραφίες μπορείτε να δείτε στη σελίδα του kindykids στο facebook.

Continue Reading

ΦΥΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΟΔΟΥ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΦΥΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΟΔΟΥ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Βρισκόμαστε στην αρχή της χρονιάς. Έχουμε βάλει σε ένα ρυθμό την τάξη μας και το πρόγραμμά μας με τα παιδιά και είναι τώρα είναι ώρα να αρχίσουμε (αν θέλουμε) να δουλεύουμε πιο συστηματικά όσον αφορά την αξιολόγηση των παιδιών. Στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε (από κάθε άποψη) είναι πολύ σημαντικό να κρατήσουμε τα στάνταρ μας ψηλά όσον αφορά τη δουλειά μας και την αντιμετώπισή μας απέναντι στη λεπτομέρεια.

Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν, να κρατάμε γραπτά πληροφορίες για την πρόοδο και τη συμπεριφορά των παιδιών στην τάξη μας. Όσο πιο έμπειρες είμαστε τόσο πιο εύκολο είναι να παρατηρούμε τα παιδιά καθημερινά και να κρατάμε στο μυαλό μας τις πληροφορίες εκείνες που μας βοηθούν να έχουμε μια πιο αποκρυσταλλωμένη άποψη για το κάθε παιδί. Είναι όμως εξαιρετικά σημαντικό να τις κρατάμε και γραπτά καθώς έτσι είναι πιο εύκολο να ανατρέχουμε σε αυτές αλλά και να θυμόμαστε περιστατικά και λεπτομέρειες που μπορεί διαφορετικά να ξεχάσουμε.

Για μια σωστή και αξιοποιήσιμη αποτίμηση καλό είναι να:

  • είμαστε αντικειμενικές (ακόμη κι αν κάποιο παιδί μας προκαλεί προβλήματα ή αντίθετα το συμπαθούμε πολύ)
  • να συμπληρώνουμε τα φύλλα αξιολόγησης σε τακτά χρονικά διαστήματα που εμείς θα επιλέξουμε (ανά τρίμηνο, ανά μήνα κλπ)
  • να συμπληρώνουμε τα φύλλα αξιολόγησης όταν είμαστε ήρεμες και σε ένα περιβάλλον ήσυχο, ώστε να μπορούμε να ανακαλούμε πληροφορίες
  • να διατηρούμε ένα οργανωμένο αρχείο για κάθε παιδί που θα μας βοηθήσει να αποφύγουμε λανθασμένα συμπεράσματα
  • να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή που ο γονιός θα μας ρωτήσει λεπτομέρειες σχετικά με την πρόοδο του παιδιού του

Τα συγκεκριμένα φύλλα αξιολόγησης δεν είναι για να τα βλέπουν οι γονείς ή οποιοσδήποτε άλλος. Είναι καθαρά και μόνο για τη νηπιαγωγό, για να την βοηθούν στην δουλειά της με όλη την τάξη, αλλά και με το κάθε παιδί ξεχωριστά. Επειδή, ακριβώς είναι άκρως προσωπικά καλό είναι να τα διατηρούμε σε ένα μέρος που να έχουμε πρόσβαση μόνο εμείς προς αποφυγήν των παρεξηγήσεων.

Σε περίπτωση που συνεργαζόμαστε με άλλη συνάδελφο (ολοήμερο τμήμα, ιδιωτικό σχολείο κλπ) μπορούμε να επιλέξουμε να συμπληρώνει η κάθε μια τα δικά της και να συγκρίνουμε τα αποτελέσματα ή να ορίσουμε να συναντιόμαστε και να τα συμπληρώνουμε μαζί, ώστε για κάθε παιδί να βγαίνει το αποτέλεσμα των εκτιμήσεων και των δυο νηπιαγωγών.

Χρησιμοποιώντας μια πιο οργανωμένη καταγραφή της εκτίμησης μας για κάθε παιδί θα δούμε σταδιακά πόσο διευκολύνεται η δουλειά μας και πόσο πιο λεπτομερώς μπορούμε να δουλέψουμε με το κάθε παιδί. Επίσης, θα ανακαλούμε περιστατικά που είναι φυσικό να μας διαφεύγουν καθώς δεν μπορούμε να θυμόμαστε λεπτομέρειες για το κάθε ένα από τα 20 – 25 παιδιά που έχουμε, από την αρχή της χρονιάς ως το τέλος.

Παρακάτω θα βρείτε 5 διαφορετικών ειδών («πακέτα») με φύλλα αξιολόγησης. Μπορείτε να επιλέξετε αυτό που σας ικανοποιεί περισσότερο ή αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε έναν συνδυασμό τους. Κάθε «πακέτο» φύλλων αξιολόγησης είναι ατομικό για κάθε παιδί.

Τα παρακάτω φύλλα αξιολόγησης αποτελούν το πρώτο "πακετο" μπορείτε να τα εκτυπώσετε και να τα δέσετε με συρραπτικό σαν βιβλίο. Κάθε παιδί θα εχει το δικό του. Κάθε φορά που θα κάνετε αξιολόγηση θα εκτυπώνετε καινούριο. (ανα τρίμηνο ή ανά μήνα)

Φύλλα αξιολόγησης παιδιών για το νηπιαγωγείοΦύλλα αξιολόγησης παιδιών για το νηπιαγωγείο

Φύλλα αξιολόγησης παιδιών για το νηπιαγωγείοΦύλλα αξιολόγησης παιδιών για το νηπιαγωγείο

 

 

Στο παρκάτω pdf αρχείο θα βρείτε τις καρτέλες για να τις εκτυπώσετε:

ΦΥΛΛΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΝΗΠΙΩΝ 1

Τα παρακάτω φύλλα αξιολόγησης αποτελούν το δεύτερο "πακετο" μπορείτε να τα εκτυπώσετε και να τα δέσετε με συρραπτικό σαν βιβλίο. Κάθε παιδί θα εχει το δικό του. Κάθε φορά που θα κάνετε αξιολόγηση θα εκτυπώνετε καινούριο. (ανα τρίμηνο ή ανά μήνα)

Φύλλα αξιολόγησης των παιδιών για το νηπιαγωγείοΦύλλα αξιολόγησης των παιδιών για το νηπιαγωγείο

Φύλλα αξιολόγησης των παιδιών για το νηπιαγωγείοΦύλλα αξιολόγησης των παιδιών για το νηπιαγωγείο

Φύλλα αξιολόγησης των παιδιών για το νηπιαγωγείο

 

 

Στο παρκάτω pdf αρχείο θα βρείτε τις καρτέλες για να τις εκτυπώσετε:

 ΦΥΛΛΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΝΗΠΙΩΝ 2

 

Τα παρακάτω φύλλα αξιολόγησης αποτελούν το τρίτο "πακετο" μπορείτε να τα εκτυπώσετε και να τα δέσετε με συρραπτικό σαν βιβλίο. Κάθε παιδί θα εχει το δικό του. Κάθε φορά που θα κάνετε αξιολόγηση θα εκτυπώνετε καινούριο. (ανα τρίμηνο ή ανά μήνα)

Φύλλα αξιολόγησης των παιδιών για το νηπιαγωγείοΦύλλα αξιολόγησης των παιδιών για το νηπιαγωγείο

Φύλλα αξιολόγησης των παιδιών για το νηπιαγωγείοΦύλλα αξιολόγησης των παιδιών για το νηπιαγωγείο

Φύλλα αξιολόγησης των παιδιών για το νηπιαγωγείο

 

 

Στο παρκάτω pdf αρχείο θα βρείτε τις καρτέλες για να τις εκτυπώσετε:

 ΦΥΛΛΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΝΗΠΙΩΝ 3

 

Τα παρακάτω φύλλα αξιολόγησης αποτελούν το τέταρτο "πακετο" μπορείτε να τα εκτυπώσετε και να τα δέσετε με συρραπτικό σαν βιβλίο. Κάθε παιδί θα εχει το δικό του και εκτυπώνεται μια φορά καθώς αφορά τρίμηνη αξιολόγηση.

Φύλλα αξιολόγησης των παιδιών για το νηπιαγωγείοΦύλλα αξιολόγησης των παιδιών για το νηπιαγωγείο

Φύλλα αξιολόγησης των παιδιών για το νηπιαγωγείοΦύλλα αξιολόγησης των παιδιών για το νηπιαγωγείο

 



Στο παρκάτω pdf αρχείο θα βρείτε τις καρτέλες για να τις εκτυπώσετε:

ΦΥΛΛΑ ΑΞΙΛΟΓΗΣΗΣ ΝΗΠΙΩΝ 4

 

Τα παρακάτω φύλλα αξιολόγησης αποτελούν το πέμπτο "πακετο" μπορείτε να τα εκτυπώσετε και να τα δέσετε με συρραπτικό σαν βιβλίο. Κάθε παιδί θα εχει το δικό του και εκτυπώνεται μια φορά καθώς αφορά τρίμηνη αξιολόγηση.

Αξιολογηση νηπιων από τη νηπιαγωγόΑξιολογηση νηπιων από τη νηπιαγωγό

Αξιολογηση νηπιων από τη νηπιαγωγόΑξιολογηση νηπιων από τη νηπιαγωγό

 

 

Στο παρκάτω pdf αρχείο θα βρείτε τις καρτέλες για να τις εκτυπώσετε:

ΦΥΛΛΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΝΗΠΙΩΝ 5

 

 

ΦΥΛΛΑΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Στην αρχή της χρονιάς, γενικότερα, είμαστε πιο χαλαρά από άποψης προγράμματος και δίνουμε έμφαση στο να γνωριστούμε καλύτερα με τα παιδιά και τα παιδιά μεταξύ τους. Μπορούμε λοιπόν να αφιερώσουμε κάποιο χρόνο ξεχωριστά με το κάθε παιδί για να το γνωρίσουμε καλύτερα και να μας πει περισσότερα πράγματα για τον εαυτό του. Η επικοινωνία που θα έχουμε με κάθε παιδί ξεχωριστά θα το φερει πιο κοντά μας, αλλά και στη συνέχεια μπορούμε αν θέλουμε να μοιραστούμε αυτές τις πληροφορίες στην παρεούλα για να γνωριστούμε όλοι καλύτερα μεταξύ μας.

Μπορούμε να πούμε οτι θα τους παρουμε μια συνέντευξη, όπως κάνουν στην τηλεόραση (για να είναι πιο διατεθειμένα τα παιδιά να απαντούν στις ερωτησεις μας) και φυσικά θα πρέπει να είμαστε διατεθειμένοι να απαντήσουμε στις δικές τους πιθανές ερωτήσεις για τον εαυτό μας.

Στο τέλος, αφού κάνει το παιδί το αποτύπωμα της παλάμης του στην τελευταία σελίδα, μπορούμε να "δέσουμε" σε βιβλιαράκι τα φυλλάδια και να τα προσθέσουμε στο πορτφόλιο του κάθε παιδιού.

Στην πρώτη σελίδα κολλάμε τη φωτογραφία του κάθε παιδιού και συμπληρώνουμε το νηπιαγωγείο και το σχολικό έτος:

Φυλλα για τα στοιχεία του παιδιού στο νηπιαγωγείο

Φυλλα για τα στοιχεία του παιδιού στο νηπιαγωγείοΦυλλα για τα στοιχεία του παιδιού στο νηπιαγωγείο

Continue Reading

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασία για 
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap