book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

"ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΦΙΛΟΣ" - ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ

«Δεν ζητώ για το παιδί μου να είναι η «ζωή» του πάρτυ, ή μια κοινωνική πεταλούδα. Θέλω απλώς να είναι ευτυχισμένο και να έχει κάποιους φίλους δικούς του. Είναι ένα υπέροχο παιδί, και ελπίζω ότι κάποια μέρα και οι άλλοι να μπορούν να το δουν αυτό» (ScottBellini,2014)

"ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΦΙΛΟΣ" - ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟΣε κάθε ηλικία, η φιλία αποτελεί ένα μοναδικό στήριγμα που μας προάγει ψυχικά. Οι παιδικές φιλίες μας, μας μαθαίνουν πώς να αλληλεπιδρούν με τους άλλους, αναπτύσσοντας κοινωνικές δεξιότητες που θα μας είναι απολύτως απαραίτητες στην μελλοντική μας ζωή ως ενήλικες.  Η πλειοψηφία των παιδιών θέλει να έχει φίλους και όταν τα παιδιά δυσκολεύονται να δημιουργήσουν φίλους, τότε οδηγούνται στην κοινωνική απομόνωση και συνήθως αισθάνονται δυσαρέσκεια για τον ίδιο τους  τον εαυτό .
Περίπου στο ηλικιακό στάδιο των 3-6 χρονών, τα παιδιά έχουν μια εγωκεντρική ή απλουστευμένη αντίληψη της φιλίας, όσον αφορά τον καθορισμό ενός φίλου σαν κάποιον, που τους δίνει πράγματα ή κάποιον που παίζουν μαζί (Tony attwood,2014).

Ανάμεσα στις πολλές ικανότητες που η φιλία διδάσκει στα παιδιά συγκαταλέγονται: η εκμάθηση επίλυσης συγκρούσεων, η εκμάθηση τήρησης κανόνων, η απόκτηση εμπάθειας κ.λπ  Όλες αυτές οι δεξιότητες που μας προσφέρουν οι παιδικές μας φιλίες μας οδηγούν σε μια πιο πετυχημένη ενήλικη ζωή (Mary Benton, 2012)

Τι γίνεται όμως όσο αφορά τις φιλίες των παιδιών με ειδικές ανάγκες;

Η δημιουργία φιλιών για ορισμένα παιδιά με ειδικές ανάγκες μπορεί να είναι μια πρόκληση, καθώς μπορεί να έχουν έλλειψη εμπιστοσύνης ή να έχουν δυσκολία στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, ωστόσο η σύναψη φιλιών αποτελεί εξαιρετικά σημαντική για την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης τους (Emma Sterland,2014 ).
Στην περίπτωση των παιδιών με αυτισμό το  κοινωνικό τους παιχνίδι είναι συχνά πιο ανώριμο από των συνομηλίκων τους, έχουν λιγότερα κίνητρα για να αναζητήσουν φίλους και δεν είναι σε θέση να παράγουν το φάσμα των συμπεριφορών εκείνων που χρησιμοποιούμε για την απόκτηση φιλικών σχέσεων (Tony attwood,2014)

Ποιες είναι οι δυσκολίες που εμποδίζουν τα παιδιά με αυτισμό να συνάψουν φιλίες;
Οι Δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με αυτισμό λόγω της έλλειψης δεξιοτήτων  φιλίας, είναι οι εξής(Mary Benton , 2012):

  • Δυσκολία αλληλεπίδρασης με συμμαθητές
  • Αδυναμία ευελιξίας σε ρουτίνες και προσωπικούς κανόνες(π.χ πάντα θα θέλει συγκεκριμένο πιόνι όταν παίζει μονόπολη)Παρεξηγούν κυριολεκτικά ή σιωπηρά μηνύματα
  • Δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν και να χρησιμοποιήσουν εκφράσεις του προσώπου και την γλώσσα του σώματος.
  • Δυσκολεύονται να χρησιμοποιήσουν κοινωνικά και συναισθηματικά κατάλληλες συμπεριφορές
  • Αισθάνονται άγχος για το άγνωστο (μπορεί να σηκωθεί και να φύγει καθώς παίζει ένα παιχνίδι)

"ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΦΙΛΟΣ" - ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟΤα παιδιά με αυτισμό ίσως ποτέ να μην προσκληθούν σε ένα πάρτυ ή για να πάνε να κοιμηθούν ή να παίξουν στο σπίτι ενός άλλου παιδιού. Είναι αλήθεια πως μερικά παιδιά με αυτισμό μπορεί να μην ενδιαφέρονται για φιλίες και ίσως το βρίσκουν πολύ κουραστικό και καταλήγουν να περιπλανιόνται μόνα τους απορροφημένα στο δικό τους εσωτερικό κόσμο. Ωστόσο, υπάρχουν και εκείνα τα παιδιά που αισθάνονται αποξενωμένα και θέλουν να ανήκουν κάπου, αυτά μπορούμε να τα βοηθήσουμε και πιθανόν το πιο βοηθητικό που μπορούμε να κάνουμε είναι να εξηγήσουμε στα υπόλοιπα παιδιά-συμμαθητές, το παιδί με αυτισμό. Τα παιδιά στην πρώιμη παιδική ηλικία μπορεί να είναι πολύ ανεκτικά και να καταλάβουν τι συμβαίνει (Ann Cartwright, Jill Morgan, 2008)

Πως μπορούμε λοιπόν να καθοδηγήσουμε τους συμμαθητές καθώς και παιδιά του ευρύτερου περιβάλλοντος του παιδιού με αυτισμό, ώστε να επιτύχουμε την σύναψη φιλιών;

1ο Βήμα
Μιλήστε στα παιδιά-συμμαθητές  για τις αισθήσεις των αυτιστικών παιδιών. Σύμφωνα με την Ellen Notbohm, συγγραφέας του βιβλίου, "Δέκα πράγματα που κάθε παιδί με αυτισμό επιθυμεί να ξέρατε, «τα παιδιά με αυτισμό μπορεί να είναι δύσκολο να είναι γύρω από ορισμένα ερεθίσματα. Για παράδειγμα, ορισμένα αυτιστικά παιδιά δυσκολεύονται όταν έρχονται αντιμέτωπα με δυνατούς θορύβους, ορισμένες μυρωδιές ή ακόμα και το φως. Γνωρίζοντας αυτό μπορεί να βοηθήσετε  τα υπόλοιπα παιδιά  να καταλάβουν  γιατί ένα αυτιστικό παιδί φαίνεται ορισμένες φορές τόσο νευρικό ή αναστατωμένο. Ενθαρρύνετε τους συμμαθητές να σας ρωτήσουν απορίες τους σχετικά με το παιδί με αυτισμό. Η κατανόηση είναι το κλειδί που θα οδηγήσει στην δόμηση μιας γερής φιλίας.
2ο Βήμα
Δημιουργήστε κατάλληλες συνθήκες στο περιβάλλον της τάξης ώστε οι συμμαθητές να καλέσουν τα αυτιστικά παιδιά να παίξουν σε ομάδες ή στην παιδική χαρά.  Ορισμένα αυτιστικά παιδιά μπορεί ίσως να φαίνονται αδιάφορα για το παιχνίδι με τα άλλα παιδιά,  στην πραγματικότητα δεν είναι, απλώς δεν γνωρίζουν πώς να ενταχθούν .
3ο Βήμα
Συμβουλέψτε τα παιδιά του τμήματος σας σχετικά με το πως να αλληλεπιδρούν με ένα αυτιστικό φίλο-συμμαθητή δίνοντας απλές οδηγίες, περιμένοντας μέχρι να έχουν την προσοχή του συμμαθητή- φίλου με αυτισμό (Tiffany Raiford,2014)

Πως μπορούμε ως εκπαιδευτές και γονείς να ενθαρρύνουμε την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με αυτισμό;

Continue Reading

5 ΤΥΧΕΡΟΙ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ ΤΑ 2 EBOOKS "100 ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΕΥΧΗ 1 & 2"

Λίγο πριν την κυκλοφορία δυο νέων ebooks, το KindyKids.gr υποδέχεται την καινούρια χρονιά με μια ακόμη κλήρωση! Ένα μεγάλο ευχαριστώ για την αγάπη με την οποία αγκαλιάσατε τα 2 ebooks μας "100 ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ"! Τα σχόλια και η αποδοχή σας ήταν και είναι κάτι παραπάνω από θερμά για τη δουλειά μας και μας παρακινούν να συνεχίζουμε συνεχώς με νέο υλικό! 

Η κλήρωση αφορά τα 2  ebooks  "100 ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - τευχος 1" & "100 ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - τευχος 2" μαζί με το έξτρα δωρεάν εκτυπώσιμο υλικό!

5 θα είναι οι τυχεροί που μετά από κλήρωση, θα αποκτήσουν δωρεάν πάνω από 200 φύλλα εργασίας + το έξτρα εκτυπωσιμο υλικό

100 ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΕΥΧΟΣ 1100 ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΕΥΧΟΣ 2

Η κλήρωση θα πραγματοποιηθεί στις 31 Ιανουαρίου 2015! Όλο το υλικό θα σταλεί στους τυχερούς μέσω email, γι' αυτό σας παρακαλούμε να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στη συμπλήρωση του email σας στην παρακάτω φόρμα.

 

Για να πάρετε μέρος στην κλήρωση:

 {rsform 7}

 

 

Καλή επιτυχία σε όλους!

 

ΠΑΙΔΙΚΗ ΒΑΡΗΚΟΪΑ

Η χειρούργος - ωτορινολαρυγγολόγος Βάντα Φλώρου μας δίνει πληροφορίες για την παιδική βαρηκοϊα, τη σημασία του ακοολογικού ελέγχου νεογνών, τους τρόπους ανίχνευσης και την μέθοδο εξέτασης. 

Η σημασία του ακοολογικού ελέγχου νεογνών

ΠΑΙΔΙΚΗ ΒΑΡΗΚΟΪΑΗ παιδική νευροαισθητήρια βαρηκοΐα, δηλαδή η βαρηκοΐα που οφείλεται σε βλάβη του κοχλία και του κοχλιακού νεύρου, συναντάται σε ποσοστό 2-4 παιδιών ανά 1000 γεννήσεις. Το ποσοστό αυτό είναι αρκετά υψηλό αν αναλογιστεί κανείς ότι ασθένειες που περιλαμβάνονται στον υποχρεωτικό νεογνολογικό έλεγχο είναι πιο σπάνιες (πχ. Φαινυλοκετονουρία (PKU) με συχνότητα 1 : 15.000 έως 25.000 νεογνά, Συγγενής υποθυρεοειδισμός (ΣΥ) 1:20.000 έως 1: 50.000, Γαλακτοζαιμία 1 : 15.000 έως 50.000).

Η συγγενής παιδική βαρηκοΐα μπορεί να έχει:

1) Γενετικά αίτια: σε ποσοστό 30% αποτελεί μέρος εκδήλωσης κάποιου συνδρόμου ή σε ποσοστό 70% είναι μη συνδρομική βαρηκοΐα που οφείλεται σε μεταλλάξεις.

2) Περιβαλλοντικά αίτια: πχ λοίμωξη με Κυτταρομεγαλοϊό, υπερχολερυθριναιμία, ωτοτοξικά φάρμακα κ.α.

Η ακοή αποτελεί μείζονα παράγοντα ανάπτυξης του λόγου, της επικοινωνίας και της μάθησης. Όσο νωρίτερα εκδηλωθεί μια ελάττωση της ακοής ή απώλειά της, τόσο σημαντικότερα προβλήματα προκαλεί στην ανάπτυξη ενός παιδιού.

Ένας από τους βασικούς τρόπους επίδρασης της βαρηκοΐας στην ανάπτυξη είναι η καθυστέρηση της αμφίδρομης ικανότητας για επικοινωνία (δεκτικής και εκφραστικής δεξιότητας - ομιλίας και γλώσσας). Το γλωσσικό έλλειμμα προκαλεί μαθησιακά προβλήματα που οδηγούν σε μειωμένες ακαδημαϊκές επιδόσεις και μπορεί να έχει αντίκτυπο στις επαγγελματικές επιλογές, όπως και η ίδια η βαρηκοΐα. Επιπλέον η δυσκολία στην επικοινωνία συχνά να οδηγεί σε κοινωνική απομόνωση και κακή αυτοαντίληψη (εικόνα του εαυτού τους).

Οι παραπάνω διαπιστώσεις και το γεγονός ότι όσο νωρίτερα γίνει η παρέμβαση και αντιμετώπιση της βαρηκοΐας τόσο μικρότερες είναι οι επιπτώσεις της , επιτάσσουν την κατά το δυνατόν γρηγορότερη εντόπιση των βαρήκοων παιδιών μετά τη γέννηση.

Τρόποι ανίχνευσης

Σήμερα τα τεχνολογικά μέσα μας επιτρέπουν την ανίχνευση της παιδικής βαρηκοΐας λίγα μόλις εικοσιτετράωρα μετά τη γέννηση. Τα ανιχνευτικά τέστ που εφαρμόζονται είναι οι Ωτοακουστικές εκπομπές και τα Ακουστικά προκλητά δυναμικά, που επιτρέπουν τον έλεγχο της λειτουργίας του κοχλία και της ακουστικής οδού αντίστοιχα. Η εφαρμογή αυτών των τεστ απαιτεί ειδικό εξοπλισμό, ωστόσο είναι ανώδυνη, διαρκεί λίγα λεπτά και μας δίνει μια πρώτη αξιόπιστη εκτίμηση για την ακοή του νεογνού.

Μέθοδος εξέτασης

Η μέθοδος εξέτασης περιλαμβάνει ωτοσκόπηση και στη συνέχεια την είσοδο στον έξω ακουστικό πόρο του νεογνού, ενός βύσματος που αποτελεί πομπό και δέκτη ακουστικού ερεθίσματος.

Αποτέλεσμα

Έλεγχος με Ωτοακουστικές εκπομπές

Continue Reading

ΕΝΑΣ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ ΙΠΠΟΠΟΤΑΜΟΣ - ΓΙΟΛΑΝΤΑ ΤΣΟΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΑΒΒΑΛΑΣ

ΕΝΑΣ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ ΙΠΠΟΠΟΤΑΜΟΣ - ΓΙΟΛΑΝΤΑ ΤΣΟΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΑΒΒΑΛΑΣ

 

ΒΙΒΛΙΟ: ΕΝΑΣ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ ΙΠΠΟΠΟΤΑΜΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΓΙΟΛΑΝΤΑ ΤΣΟΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΣΑΒΒΑΛΑΣ

ΣΕΙΡΑ: ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΞΕΚΛΕΙΔΩΝΟΥΝ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

 

 ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Ο Ιππίας, ο μικρός ιπποπόταμος, δε βρίσκει τίποτα ενδιαφέρον να κάνει και βαριέται πολύ. Όταν του αναθέτει η μαμά του μια αποστολή, εκείνος περνάει την ημέρα του συναντώντας νέους φίλους. Αργά το απόγευμα που γυρίζει πίσω στο σπίτι του, ο Ιππίας φαίνεται χαρούμενος. Τι έγινε άραγε στο μεταξύ;

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΓΙΑΤΙ

Μια όμορφη ιστορία για τον Ιππία τον ιπποπόταμο που νιώθει... πλήξη. Όπως και πολλά παιδιά, ειδικά όταν πρέπει να περάσουν αρκετές ώρες στο σπίτι. Πως θα καταφέρει ο ιπποπόταμός της ιστορίας να ξεπεράσει την πλήξη; Τι είναι αυτό που μπορούμε να κάνουμε όταν νιώθουμε ότι βαριόμαστε; Μα φυσικά να ασχοληθούμε με κάτι! Ακόμη καλύτερα όταν βρούμε και φίλους να κάνουμε παρέα τα καινούρια πράγματα είναι αδύνατον να βαρεθούμε!

Ένα βιβλίο που θα βοηθήσει τα μικρά παιδιά να καταλάβουν ότι νιώθουμε πλήξη και βαρεμάρα μόνο όταν αφήνουμε εμείς οι ίδιοι τον εαυτό μας να νιώσει έτσι.

Στο τέλος το βιβλίο περιέχει προτάσεις για γονείς και εκπαιδευτικούς από τη συγγραφέα.

ΤΟ KINDYKIDS.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ:

Για το συγκεκριμένο βιβλίο το KindyKids.gr προτείνει:

Δραστηριότητες:

Να περιγράψουμε την αγαπημένη μας δραστηριότητα από όλες αυτές με τις οποίες ασχολήθηκε ο Ιππίας

Να βρούμε πληροφορίες και να δούμε εικόνες για τους ιπποπόταμους

Να βρούμε πληροφορίες και να δούμε εικόνες για τις καμηλοπαρδάλεις

Να βρούμε πληροφορίες και να δούμε εικόνες για τις μαϊμούδες

Continue Reading

Αρθρα Για Γονεις

Προτεινομενα Αρθρα

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap