interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΡΙΤΣΟΥ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΡΙΤΣΟΥ - 5.0 out of 5 based on 2 votes

Με αφορμή το βιβλίο της "Μαύρη πεταλούδα", που είναι πιο επίκαιρο από ποτέ και κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Κέδρος ζητήσαμε από την κυρία Ελευθερία Ρίτσου να τη γνωρίσουμε καλύτερα.

Κάθε βιβλίο της έχει κάτι να πει. Οι παιδικές ιστορίες της μοιάζουν απλές, αλλά είναι γεμάτες νοήματα, με τις οποίες η συγγραφέας καταφέρνει να δώσει στα παιδιά τροφή για σκέψη, για θέματα σημαντικά και ίσως δυσνόητα για τις πιο μικρές ηλικίες. Η συνέντευξή που μας παραχώρησε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και την ευχαριστούμε πολύ!

Ας γνωριστούμε!

ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΡΗ ΡΙΤΣΟΥ

 Η Έρη Ρίτσου γεννήθηκε το 1955 στο Βαθύ και μεγάλωσε στο Καρλόβασι της Σάμου. Γονείς της η γιατρός Γαρυφαλιώ Γεωργιάδου-Ρίτσου και ο ποιητής Γιάννης Ρίτσος. Σπούδασε αγγλική φιλολογία και εργάστηκε στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος.

Συνταξιούχος πια, μοιράζει το χρόνο της ανάμεσα στη Σάμο και στην Αθήνα. Έχει μια κόρη, τη Λητώ, και πολλούς καλούς φίλους.

 

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ

Η μαύρη πεταλούδα, Κέδρος, 2015
Η μικρή καμηλοπάρδαλη που δεν έτρωγε το φαγητό της, Κέδρος, 2010
Μυστικά και αποκαλύψεις, Κέδρος, 2006
Γιατρός επαρχίας, Κέδρος, 2004
Η καλή μεγάλη καφετιά αρκούδα βρήκε την ευτυχία, Κέδρος, 2002
Οι τρεις βασιλοπούλες, Κέδρος, 2001

Κυρία Ρίτσου καλωσορίσατε στο KindyKids.gr! Θέλετε να μας πείτε πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη συγγραφή παιδικών βιβλίων;

Δεν το αποφάσισα ακριβώς.  Ήταν μάλλον τυχαίο.  Στην κόρη μου, όταν ήταν μικρή, της άρεσε να της λέω παραμύθια που έβγαζα απ’ το κεφάλι μου.  Κάποια φορά που είχε πάει διακοπές στους παππούδες, μου είχε αφήσει παραγγελία να της γράψω ένα παραμύθι για να της το διαβάσω στο γυρισμό.  Έτσι γράφτηκε το πρώτο παραμύθι «Οι τρεις βασιλοπούλες», που έχοντας την τύχη να εκδοθεί, άνοιξε τον δρόμο και για τα επόμενα.

Από πού αντλείτε έμπνευση για να γράφετε τις ιστορίες σας;

Από ένα θέμα που μπορεί να με ενδιαφέρει τη συγκεκριμένη στιγμή, από παιδικές μου αναμνήσεις, από κάποιο πρόβλημα που αναφύεται στην τρέχουσα επικαιρότητα.  Στο πρώτο παραμύθι μου, για παράδειγμα, το θέμα είχε να κάνει με τα κακομαθημένα, άτακτα και ανοικοκύρευτα παιδιά, που φυσικά είχε τις ρίζες του  στο γεγονός πως και γω, ως παιδί, δεν ήμουν ιδιαίτερα τακτική και πως επίσης η κόρη μου είχε την τάση να σκορπάει τα πράγματά της πέρα δώθε.  «Η καλή μεγάλη καφετιά αρκούδα» πάλι έχει σαν θέμα της την υιοθεσία.  Στόχος μου ήταν να εμπλουτίσω την πολύ φτωχή, εκείνη την εποχή, παραγωγή σχετικά με το θέμα αυτό, αφού, όπως είναι γνωστό, είναι ένας πολύ χρήσιμος τρόπος προετοιμασίας των παιδιών προκειμένου να πληροφορηθούν για την υιοθεσία τους.  

Ποιο είναι το ωραιότερο πράγμα στη ζωή ενός συγγραφέα;

Το να σε πλησιάζουν άνθρωποι και να σου λένε πόσο τους βοήθησε ένα βιβλίο, όπως έχει γίνει πολλές φορές με γονείς που αναφέρονται στο παραμύθι «Η καλή μεγάλη καφετιά αρκούδα». ‘Η το να έρχονται τα παιδιά και λένε πόσο πολύ τους άρεσε ένα παραμύθι, να το αναλύουν, και εξηγούν τι ήταν αυτό που τους άρεσε και γιατί.

Υπάρχει κάποιο από τα βιβλία σας που αγαπάτε περισσότερο; Αν ναι για ποιο λόγο;

Είναι νομίζω η πιο δύσκολη ερώτηση που μπορεί να κάνει κανείς σε κάποιον που γράφει.  Δενόμαστε συναισθηματικά με κάθε τι που φτιάχνουμε και είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς κάποιο βιβλίο. Όταν το άκουγα αυτό παλιά, νόμιζα πως το έλεγαν επειδή δεν ήθελαν να απαντήσουν αλλά πραγματικά έτσι είναι.  Μπορεί να ακούγεται κοινότοπο αλλά η αντίδραση είναι ίδια με αυτή του γονιού που του ζητάνε να ξεχωρίσει κάποιο απ’ τα παιδιά του.

Πόσο εύκολο / δύσκολο είναι να γράψει κάποιος ένα παιδικό βιβλίο;

Να πω την αλήθεια, δεν έχω αναρωτηθεί!  Λαμβάνοντας υπ’ όψιν πάντως την ολοένα αυξανόμενη παραγωγή, σίγουρα δεν θα είναι δύσκολο, αρκεί κανείς να μην ξεχνά πώς ήταν ο εαυτός του κάποιες δεκαετίες πριν!

Θέλετε να μας πείτε λίγα περισσότερα για τη «Μαύρη Πεταλούδα»; Πως εμπνευστήκατε την ιστορία και τι μήνυμα θέλατε να περάσετε στα παιδιά;

Περνώντας το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου, τώρα που είμαι συνταξιούχος, στη Σάμο, έχω ζήσει πολύ έντονα τα τελευταία χρόνια το πρόβλημα των μεταναστών, των ανθρώπων που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τον τόπο τους λόγω του πολέμου ή λόγω της πείνας. Παράλληλα, είναι φανερό πως τις τελευταίες δεκαετίες, η Ελλάδα έχει γίνει μια πολυπολιτισμική χώρα και στα σχολεία μας συνυπάρχουν παιδιά από διαφορετικές χώρες καταγωγής. Επίσης, το θέμα του εκφοβισμού και της ενδοσχολικής βίας, που πρόσφατα έχει απασχολήσει τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, είναι κάτι που με έχει ταράξει πολύ, ιδιαίτερα δε το γεγονός πως τέτοια φαινόμενα παρατηρούνται και σε μικρότερες πλέον ηλικίες.
Ήθελα λοιπόν να μιλήσω για το θέμα της διαφορετικότητας, πως δηλαδή κάποιος που είναι διαφορετικός από μας, ή από τον «μέσο όρο» δεν είναι «περίεργος» ή «επικίνδυνος», το αντίθετο μάλιστα. Και όταν λέω «διαφορετικός», εννοώ όχι μόνο ξένος ή μετανάστης, αλλά π.χ. ένα παιδί που είναι υπέρβαρο ή που έχει πεταχτά αυτιά. Συνήθως προκαταλήψεις που αποχτούμε στην παιδική μας ηλικία μας ακολουθούν σε όλη μας τη ζωή, ακόμα και όταν η λογική και η κρίση μας ωριμάσουν.  Νομίζω λοιπόν πως κάποια σοβαρά θέματα πρέπει να τα ξεκαθαρίζουμε στα παιδιά και να μην αφήνουμε να μεγαλώνουν με στρεβλές απόψεις.  
Εκτός όμως από αυτό το κύριο θέμα μου, θέλησα σ’ αυτό το παραμύθι να τονίσω τη σημασία της φιλίας και την ουσία της, το ότι δηλαδή  «οι φίλοι φαίνονται στα δύσκολα», και πως δεν εγκαταλείπουμε τους φίλους μας όταν έχουν την ανάγκη μας καθώς επίσης και την ανάγκη της αλληλεγγύης και της συνεργασίας.  Μόνοι μας μπορεί βεβαίως να κάνουμε κάποια πράγματα καλά αλλά σε συνεργασία με τους άλλους μπορεί να τα κάνουμε καλύτερα και πιο αποτελεσματικά.
Τέλος, ένα ακόμα «μήνυμα» που θέλησα να περάσω είναι η ανάγκη του να δρούμε.  Όταν τα πράγματα φαίνονται πολύ δύσκολα, να μην σταυρώνουμε τα χέρια και μένουμε άπραγοι αλλά να βάζουμε το μυαλό μας να δουλέψει και να προσπαθήσουμε να βρούμε λύση στο πρόβλημα που μας απασχολεί.

Υπάρχει κάποιο παιδικό βιβλίο που θα θέλατε να έχετε γράψει εσείς κι αν ναι γιατί;

Continue Reading

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ ΤΗΣ ΣΑΣΑΣ- ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΙΔΟΥ-ΠΕΝΝΑ

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ ΤΗΣ ΣΑΣΑΣ- ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΙΔΟΥ-ΠΕΝΝΑ - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Ένα θεατρικό έργο για την Εθνική Γιορτή της 25ης Μαρτίου με θέμα το Κρυφό Σχολειό. Μπορεί να υλοποιηθεί σε τάξεις νηπιαγωγείου αλλά και στις πρώτες τάξεις του δημοτικού.

 

Εμπρός για το Κρυφό Σχολειό. Θεατρική παράσταση της Σάσας Καραγιαννίδου – Πέννα   

Τα παιδιά είναι καθισμένα σε ημικύκλιο και συζητάνε:

- Θέλω να πάω στο σχολειό.

- Και εγώ. - Και εγώ το θέλω.

- Θέλω να μάθω γράμματα.

- Να ανοίξει το μυαλό μου.

- Μα ποιό σχολειό; Ξεχάσατε;

- Το κάψανε οι Τούρκοι.

- Δεν θέλουν να ξυπνήσουμε, να δούμε το σωστό; Το δίκαιο και το καλό;

- Αλλοίμονο μας θα μας έβρει το κακό.

- Και τι λέτε να κάνουμε; Να μείνουμε σκλάβοι για μια ζωή;

- Σκλάβοι για μια ζωή; Κάτω από των Τούρκων νάμαστε την υποταγή; 

- Ποτέ.  - Αυτό εγώ δεν το μπορώ. - Ούτε και εγώ.

- Αδέρφια ήρθε η ώρα. Πρέπει να πάμε στο σχολειό. Να πάρουμε τα φώτα. Της γνώσης, του πολιτισμού. Ναι. Λέω πως ήρθε η ώρα. 

- Μπορεί οι Τούρκοι να κάψαν τα σχολειά, να διώξαν τους δασκάλους, μα άκουσα πως ο παπάς κρυφά στην εκκλησία, τα βράδια μαζεύει τα παιδιά. Και εκεί κάτω από το φως του καντηλιού, μαθαίνουν να μετράνε. Μαθαίνουν να διαβάζουνε, ωραία συζητάνε. 

- Εμπρός και εμείς με προσοχή ας πάμε. Ήρθε η ώρα.

- Αδέρφια θέλω προσοχή. Οι Τούρκοι παραφυλάνε. 

- Ελάτε μη φοβόσαστε. Και έχουμε στο πλευρό μας βοήθεια απ την Παναγιά. Για κάντε το σταυρό σας .  Σε αυτό το σημείο τα παιδιά σηκώνονται κάνουν την προσευχή τους και ξεκινάνε. Παναγιά μας, βοήθησέ μας. Δώσε μας δύναμη, κουράγιο, υπομονή και γρήγορα στον τόπο μας, χαρά και  προκοπή.  

Καθώς προχωράνε, λένε και το φεγγαράκι μου λαμπρό. Ανά δύο τα παιδιά προχωράνε και αφού κάνουν ένα γύρω στην τάξη, ξαναεπιστρέφουν στην σκηνή, όπου στο μεταξύ έχει έρθει ένα παιδί ντυμένο παπάς. Γονατισμένο προσεύχεται.  Μπαίνουν τα παιδιά και κάθονται γύρω τριγύρω του. 

- Παππούλη καλησπέρα. 

Continue Reading

ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΡΙΑ ΤΗΣ ΣΑΣΑΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΙΔΟΥ - ΠΕΝΝΑ

ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΡΙΑ ΤΗΣ ΣΑΣΑΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΙΔΟΥ - ΠΕΝΝΑ - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Η νηπιαγωγός Σάσα Καραγιαννίδου Πέννα έγραψε και μας προτείνει δυο ποίηματα για την αποκριά! Μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε σε δραστηριότητες σχετικές με την αποκριά, αλλά και σαν αφόρμηση για δημιουργικό παιχνίδι με τα παιδιά.

Επίσης, μπορούν να γίνουν αφορμή για γλωσσικές δραστηριότητες, αλλά και για δραστηριότητες εικαστικής έκφρασης.

 

Η ΑΠΟΚΡΙΑ
Ποίημα της Σάσας Καραγιαννίδου – Πέννα


Η κυρία Αποκριά
την πόρτα μας χτυπά.
Έρχεται για να μας πάρει
σε γλέντια μαγικά.

Μαζί της η Φροσούλα,
η γλυκιά η μαγισσούλα.
Που με το μαγικό της το ραβδί
όλα τα αλλάζει στη στιγμή.

Και δέστε!  Να τα κομφετί,
να τα μπαλόνια, η μουσική,
να οι αστείες φορεσιές,
να τα τραγούδια, τα γέλια, οι χαρές.     

 

ΦΤΑΝΕΙ Η ΑΠΟΚΡΙΑ.
Ποίημα της Σάσας Καραγιαννίδου - Πέννα

Φτάνει η Αποκριά,
μια γλυκούλα κοπελιά.
Όπου νάναι στο σχολειό μας,
με τους φίλους της παιδιά.

Πιερότους, κολομπίνες,
πειρατές και μπαλαρίνες,
πρίγκιπες, βασιλοπούλες
και αστείες μαγισσούλες.

Και το πάρτι αρχινά.
Πάρτε μπαλόνια και γλυκά.
Βάλτε ωραίες φορεσιές
και ξεχαστείτε στις μουσικές.

Παρακάτω θα βρείτε τα ποίηματα σε μορφή εικονόλεξου:

Εικονόλεξο - ποίημα για την αποκριά Εικονόλεξο - Ποίημα για την Αποκρια

 

Στο παρακάτω pdf αρχείο θα βρείτε τα εικονόλεξα για να τα εκτυπώσετε:

Εικονόλεξα-Ποίηματα για την Αποκριά

 

Παρακάτω θα βρείτε φύλλα εργασίας σχετικά με τα παραπάνω ποίηματα:

Φύλλα εργασίας βασισμένα στα ποίηματα της Σάσας Καραγιαννίδου Πέννα για τις απόκριεςΦύλλα εργασίας βασισμένα στα ποίηματα της Σάσας Καραγιαννίδου Πέννα για τις απόκριες

Continue Reading

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥ ΜΕ ΤΑ 7 ΚΑΤΣΙΚΑΚΙΑ.

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥ ΜΕ ΤΑ 7 ΚΑΤΣΙΚΑΚΙΑ. - 5.0 out of 5 based on 3 votes

ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥ ΜΕ ΤΑ ΕΦΤΑ ΚΑΤΣΙΚΑΚΙΑ Παιδική θεατρική παράσταση της Σάσας Καραγιαννίδου – ΠένναΈνα χριστουγεννιάτικο θεατρικό έργο που έγραψε και μας προτείνει η νηπιαγωγός Σάσα Καραγιαννίδου Πέννα.

Ο τίτλος του: "Τα Χριστούγεννα του λύκου με τα 7 κατσικάκια" .

Μια χριστούγεννιάτικη ιστορία βασισμένη στο κλασσικό παραμύθι με τα 7 κατσικάκια ευφάνταστη και πρωτότυπη, μια καλή ευκαιρία για να παρουσιάσετε μια διαφορετική γιορτή στο νηπιαγωγείο! Οι χαρακτήρες του έργου είναι αρκετοί για να καλύψετε ολόκληρη την τάξη και η πλοκή ενδιαφέρουσα με επίκεντρο την αγάπη και τη ζεστασιά των Χριστουγέννων!

 

ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥ ΜΕ ΤΑ ΕΦΤΑ ΚΑΤΣΙΚΑΚΙΑ
Παιδική θεατρική παράσταση της Σάσας Καραγιαννίδου – Πέννα

 

ΣΚΗΝΗ ΠΡΩΤΗ
Με μουσική υπόκρουση εμφανίζεται η μαμά κατσίκα.

"Πω, πω, δουλειές που έχω!
Δουλειές ένα σωρό.
Έρχονται Χριστούγεννα,
πρέπει να ετοιμαστώ.

Να φτιάξω κουραμπιέδες,
που αρέσουν στα μικρά,
μα και μελομακάρονα
και δίπλες και γλυκά.

Πρέπει να βγω για ψώνια,
να πάω στην αγορά,
τα υλικά να πάρω,
για όλα τα γλυκά."

Με τη μουσική από τα τρίγωνα κάλαντα μπαίνουν τα κατσικάκια, περικυκλώνουν τη μαμά, πιάνονται , χορεύουν.

Κατσικάκια:
Μαμά, μανούλα, τι χαρά!
Έρχονται οι γιορτές.
Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά,
θα πούμε τα κάλαντα, θα φάμε γλυκά.

Continue Reading

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap