interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

kindykids-workbook-1-2

ΑΚΡΟΑΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (3 Votes)
ΑΚΡΟΑΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ - 4.0 out of 5 based on 3 votes

Η ακρόαση (ακουστική εκδοχή) είναι κομμάτι κάθε φάσης και κάθε δραστηριότητας που συνεισφέρει στη μουσική κατανόηση και ανάπτυξη. Θεωρείται το θεμέλιο για κάθε μουσική εμπειρία. Η ακρόαση προϋποθέτει ικανότητες που επικεντρώνονται στις πηγές του ήχου, στην απομνημόνευση των πηγών αυτών και στην ανταπόκριση σε αυτές.

Η ικανότητα της ακρόασης εμπεριέχει παραπάνω από το να ακούμε απλά. Προϋποθέτει να συγκεντρωθούν τα παιδιά στους παραγόμενους ήχους. Η ικανότητα να δίνουν προσοχή και να συγκεντρώνονται σε ένα μουσικό άκουσμα δεν είναι έμφυτη,  αλλά είναι μια δυνατότητα που μαθαίνεται και τα μικρά παιδιά χρειάζονται εξάσκηση και βοήθεια για να την αποκτήσουν.

Μπορούμε λοιπόν, να βοηθήσουμε τα μικρά παιδιά να γίνουν πιο ευαίσθητα ως προς τους ήχους γύρω τους και να τα βοηθήσουμε να μετατρέψουν την ακρόαση αυτή σε εμπειρία με νόημα. Αυτές μας οι προσπάθειες πρέπει να συνεχιστούν αφού  η διάκριση των ήχων είναι εξαιρετικά σημαντική στη μουσική ανάπτυξη ενός παιδιού. Εκτός κι αν κάποιος έχει βοηθήσει πολύ στον τομέα αυτόν ένα παιδί προσχολικής ηλικίας – να αναπτύξει την ακουστική του ικανότητα – οι μυριάδες ήχοι με τους οποίους θα έρθει σε επαφή το παιδί θα του προκαλέσουν αδυναμία συγκέντρωσης στην ακρόαση της μουσικής και η κατάσταση αυτή θα είναι δύσκολο να αναστραφεί μετά την προσχολική ηλικία.

Οι μουσικές δραστηριότητες προσφέρουν μια εξαιρετική βοήθεια στην ανάπτυξη της ακροαστικής δυνατότητας των παιδιών. Τα τετράχρονα και πεντάχρονα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν το ταλέντο της ακρόασης που θα τους βοηθήσει στη συνέχεια να αντιλαμβάνονται τον τόνο , να δημιουργούν μελωδίες, να συνοδεύουν το τραγούδι τους με κάποιο μουσικό όργανο και να κινούνται στο ρυθμό. Μπορούν να διδαχθούν να ακούν τα εκφραστικά στοιχεία της μουσικής, όπως η μελωδία, ο ρυθμός και η δυναμική. «Με τον ένα τρόπο ή τον άλλο η συνειδητή ακρόαση είναι κομμάτι της μουσικής σε όλα τα επίπεδα. Γι’ αυτό και δεν υπάρχει ίσως άλλη μουσική συμπεριφορά που να εκτιμάται όσο η μουσική ακρόαση.»

Μια πολύ σημαντική αρχή που πρέπει να έχουμε κατά νου είναι ότι τα παιδιά δεν μπορούν να αναπτύξουν υψηλό επίπεδο συνειδητής ακρόασης, εκτός αν δουλευτεί πολύ καλά. Η ακρόαση απαιτεί σκέψη και αιτιολόγηση. Το μυαλό των παιδιών πρέπει να γεμίσει με μουσικές εικόνες έτσι ώστε να μπορέσουν να χτίζουν την καινούρια γνώση πάνω στην ήδη υπάρχουσα. Αυτό χρειάζεται χρόνο και μπορεί μόνο να επιτευχθεί σταδιακά μέσα από την ενεργή συμμετοχή των παιδιών σε  ποικίλες μουσικές εμπειρίες.

 

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ 4 ΕΤΩΝ:

Είναι πολύ ενεργητικά και μπορούν να τρέχουν πάνω κάτω.

Μπορούν να ρίξουν μια μπάλα πάνω από το κεφάλι τους.

Επιθυμούν να κάνουν τα πράγματα με τον δικό τους τρόπο και αντιστέκονται στις πολλές και πολύπλοκες οδηγίες.

Είναι πολύ περίεργα και ρωτούν συνέχεια «Πως» και «Γιατί»

Μιλούν πολύ. Τους αρέσουν οι λέξεις χωρίς νόημα, η αστεία γλώσσα, οι ρίμες και οι λέξεις που επαναλαμβάνονται σε ποιήματα ή τραγούδια.

Αγαπούν να ακούν ιστορίες, περισσότερες από δυο σε μια φορά και φυσικά έχουν αγαπημένες ιστορίες που θέλουν να τις ακούν ξανά και ξανά.

Γίνονται όλο και πιο δημιουργικά και αναπτύσσεται η φαντασία τους.

Αρχίζουν να κατανοούν την αλλαγή των εποχών και τι συμβαίνει σε κάθε εποχή.

Γίνονται πιο κοινωνικά και άρα πιο έτοιμα για ομαδικές δραστηριότητες.

Μετά από εντολή μπορούν να τοποθετήσουν ένα αντικείμενο πάνω, κάτω, μπροστά, πίσω από άλλο αντικείμενο.

Τους αρέσει να δραματοποιούν τραγούδια, ποιήματα και ιστορίες.

Θα πρέπει να είναι σε θέση να εκτελούν δυο εντολές τη μια μετά την άλλη σε συνέχεια.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΥΠΟΨΗ ΟΤΑΝ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ 4 ΕΤΩΝ

Αρχίζουν να διασκεδάζουν περισσότερο το ομαδικό τραγούδι.

Δείχνουν μεγαλύτερη επιθυμία να ακούν μουσική

Χαίρονται όταν μπορούν και αναγνωρίζουν τραγούδια με παρόμοια μελωδία

Μπορεί να χαίρονται να τραγουδούν μια στροφή μόνα τους

Αρχίζουν να φτιάχνουν τα δικά τους τραγουδάκια κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού

Μπορούν να συζητήσουν για το τι θέλει να δείξει ένα μουσικό κομμάτι (χαρά, λύπη, θυμό κλπ)

Τους αρέσει να δοκιμάζουν μουσικά όργανα και να συνοδεύουν μουσικά κομμάτια με κρουστά μουσικά όργανα

Μπορούν να αυτοσχεδιάσουν απλές μελωδίες

Μπορούν να αναγνωρίσουν συγκεκριμένους ήχους που προέρχονται από διαφορετικά μουσικά όργανα.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ 5 ΕΤΩΝ:

Τους αρέσει να ευχαριστούν τους άλλους, ανταποκρίνονται στη θετική κριτική και είναι ευαίσθητα στο έπαινο ή την τιμωρία.

Τους αρέσει να πηδάνε και να σκαρφαλώνουν και χρειάζονται μεγάλη σωματική δραστηριότητα. Ο συντονισμός των μυών βελτιώνεται.

Έχουν ατελείωτη ενέργεια

Μπορούν να πηδούν από το ένα πόδι στο άλλο

Τους αρέσει να μιλούν πολύ και ενδιαφέρονται για το νόημα των λέξεων

Γνωρίζουν πόσο χρονών είναι και τις περισσότερες φορές γνωρίζουν πόσο θα γίνουν την επόμενη χρονιά

Τους αρέσει να μένουν στο σπίτι τους και ενδιαφέρονται για το σπίτι και την κοινότητά τους, αλλά όχι για άλλα μακρινά μέρη. Τους ενδιαφέρουν τα μακρινά μέρη αν έχουν συγγενείς ή κάποιο γνωστό εκεί

Μπορούν να διακρίνουν τη διαφορά ανάμεσα στο μικρό, μικρότερο, το πιο μικρό

Μπορούν να είναι ανεξάρτητα και να στηρίζονται στις δυνάμεις τους, αλλά και προστατευτικά απέναντι σε μικρότερα παιδιά

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΥΠΟΨΗ ΟΤΑΝ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ 5 ΕΤΩΝ

Τελειοποιούν μουσικές ικανότητες που έχουν ήδη μάθει

Μπορούν να διαβάσουν κάποιες λέξεις μέσα σε τραγούδια

Μπορούν να παίξουν απλά κρουστά μουσικά όργανα με αρκετή ακρίβεια

Μπορεί να αρχίζουν να εμφανίζουν ενδιαφέρον για το πιάνο, το βιολί ή για μαθήματα χορού

Μπορούν να συγχρονίζουν καλύτερα τις κινήσεις τους με το ρυθμό της μουσικής

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap