interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

kindykids-workbook-1-2

3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)
3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ - 5.0 out of 5 based on 2 votes

Η Παγκόσμια Ημέρα των ατόμων με ειδικές ανάγκες είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για τα παδιά να γνωρίσουν λίγο καλύτερα τα άτομα αυτά και τον τρόπο ζωής τους. Είναι ένα πολύ ευαίσθητο θέμα και καποιες φορές δύσκολο να το προσεγγίσουμε με παιδιά προσχολικής ηλικίας. Είναι όμως και ένα θέμα που αν αντιμετωπιστεί με ευαισθησία από τον εκπαιδευτικό μπορεί να βάλει τα θεμέλια στη σκέψη των μικρών παιδιών για τη διαφορετικότητα και για το σεβασμό απέναντι στα άτομα αυτά. Μπορεί να μην είναι κατάλληλη ηλικία για να κατανοήσουν πλήρως τα παιδιά το νόημα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά είναι όμως η κατάλληλη ηλικία για να δοθούν τα ερεθίσματα να έρθουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας  σε επαφή με εικόνες και πληροφορίες που θα τα βοηθήσουν να μην φοβούνται τα άτομα αυτά και να καταλάβουν κάπως καλύτερα τον τρόπο ζωής τους.

Τα πιο γνωστά παιχνίδια που μπορούμε να παίξουμε σαν αφόρμηση για το θέμα αυτό είναι να δέσουμε τα μάτια των παιδιών (όχι όλα μαζί ταυτόχρονα) και να τα προτρέψουμε να κινηθούν στο χώρο, χωρίς βοήθεια ή και με βοήθεια άλλου παιδιού και μετά να μας περιγράψουν το πως ένιωσαν. Αν ήταν εύκολο ή δύσκολο και τι συναισθήματα τους προκάλεσε η έλλειψη όρασης και επαφής με το χώρο. Στη συνέχεια μπορούμε να τους ζητήσουμε να προσπαθήσουν να συννενοηθούν σε ζευγάρια χωρίς όμως να μιλάνε. Τους προτρέπουμε να σκεφτούν τρόπους άλλους εκτός από την ομιλία για να ζητήσουν συγκεκριμένα πράγματα.

Αφού συζητήσουμε με τα παιδιά μετά από αυτά τα παιχνίδια αρχίζουμε να δείχνουμε εικόνες με άτομα που δεν βλέπουν, που δεν ακούν, με άτομα σε αναπηρικό καροτσάκι. Συζητάμε με τα παιδιά για τις απόψεις τους όσον αφορά τις φωτογραφίες και τα άτομα που απεικονίζουν. Δείχνουμε επίσης, εικόνες από το σύστημα Μπράιγ και εξηγούμε στα παιδιά πως χρησιμοποιείται και που χρησιμεύει. Ακόμη τους δείχνουμε τη νοηματική γλώσσα και δοκιμάζουμε να κάνουμε μερικά γράμματα ή και το όνομα του κάθε παιδιού αν δούμε ότι τα παιδιά αρέσουν τη δραστηριότητα.

 

Παρακάτω περιέχονται δείγματα από τις διαφάνειες για τα ατομα με ειδικες αναγκες σε μικρογραφία:

Ατομα με ειδικές ανάγκες-εποπτικό υλικό για το νηπιαγωγείοΑτομα με ειδικές ανάγκες-εποπτικό υλικό για το νηπιαγωγείο

 

Στο παρακάτω pdf αρχείο περιέχονται όλες οι διαφάνειες, για να τις εκτυπώσετε:

Ατομα με ειδικες αναγκες τυφλοι- κωφοι (δεξί κλικ – ‘Save Link As’)

Ατομα με κινητικα προβληματα (δεξί κλικ – ‘Save Link As’)

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap