interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ: ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΤΑ «ΚΑΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ»

ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ: ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΤΑ «ΚΑΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ» - 5.0 out of 5 based on 2 votes

ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ: ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΤΑ «ΚΑΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ» Η γραφή αποτελεί μια εξαιρετικά σημαντική και απαραίτητη δεξιότητα στην σχολική ηλικία. Αφού, μέσω γραπτών δοκιμασιών κρίνεται η σχολική επίδοση ενός παιδιού. Περίπου το 50% μιας τυπικής σχολικής ημέρας αφιερώνεται στη γραφή και στη χρήση εργαλείων γραφής. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο σημερινός μαθητής χρησιμοποιεί τον γραπτό λόγο για να ολοκληρώσει 30-60% των σχολικών του υποχρεώσεων.
Και αυτό, μας επιβεβαιώνει ότι είναι σημαντικό να διδάσκεται σωστά ο μηχανισμός της γραφής για να μπορούν όλα τα παιδιά να γράφουν γρήγορα, άνετα και ευανάγνωστα. Επομένως, o μηχανισμός της γραφής δεν είναι μια έμφυτη δεξιότητα, αλλά μία δεξιότητα που για να κατακτηθεί απαιτεί εκπαίδευση και εξάσκηση. Η γραφή είναι ένας πολύπλοκος μηχανισμός και απαιτεί τόσο κινητικές δεξιότητες, όσο και δεξιότητες επεξεργασίας των πληροφοριών. (Romanowski Bashe, 2011)
Έτσι λοιπόν, όταν εμφανίζονται δυσκολίες στην γραφή αναφερόμαστε στην νευρολογική διαταραχή που ονομάζεται Δυσγραφία. Η Δυσγραφία είναι μία δυσκολία που επηρεάζει άμεσα το παιδί σε όλη τη μαθησιακή του εικόνα, το απογοητεύει όσον αφορά την παραγωγή αυτών που γνωρίζει, το κουράζει και κάνει γενικά όλη τη μαθησιακή διαδικασία επώδυνη και βαρετή.
Η εμφάνιση της Δυσγραφίας γίνεται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, όπως:

  • Δυσκολία  στην ακολουθία της διαγράμμισης του τετραδίου και μη τήρηση των περιθωρίων του τετραδίου.
  • Κακή στάση σώματος κατά τη γραφή (σκύψιμο), παράξενη και ανορθόδοξη τοποθέτηση του καρπού, και σφίξιμο των δακτύλων κατά το γράψιμο.
  • Ανώριμη σύλληψη (λαβή) των εργαλείων γραφής.
  • Ανορθόγραφο γράψιμο, δυσκολία στη δομή, στη σύνταξη και στη γραμματική.
  • Πόνος και κούραση κατά τη διάρκεια του γραψίματος.
  • Μη τήρηση των κατάλληλων αποστάσεων μεταξύ των λέξεων, των γραμμάτων ή ακόμα και των προτάσεων.
  • Αργοπορία κατά την αντιγραφή και μειωμένη ταχύτητα γραφής.
  • Συχνά παρατηρείται ψιθύρισμα και λεκτικά σήματα κατά το γράψιμο.
  • Μεγάλη απόκλιση μεταξύ του προφορικού λόγου και του γραπτού λόγου.
  • Ανάμειξη κεφαλαίων και πεζών γραμμάτων, αστάθεια στο σχήμα και στην κλίση των γραμμάτων καθώς και ακανόνιστα μεγέθη και σχήματα γραμμάτων.
  • Απροσεξία στις λεπτομέρειες κατά το γράψιμο και υπερβολικές μουτζούρες.

(Reynolds & Jayzen Fletcher, 2007 ˙Deiner Low, 2010 )

Ο κακός γραφικός χαρακτήρας από μόνος του δεν αποτελεί ένδειξη ότι το άτομο έχει Δυσγραφία. Δεδομένου ότι η Δυσγραφία είναι μια εξελικτική δυσκολία όπου το παιδί δεν θυμάται αυτόματα και δεν γνωρίζει την διαδοχή των κινήσεων που χρειάζονται για να γράφει αριθμούς και γράμματα. (Reynolds & Jayzen Fletcher, 2007)

Η Αξιολόγηση της Δυσγραφίας γίνεται από Εργοθεραπευτές μέσα από εξειδικευμένα τεστς (π.χ.Visual Motor Intergration Test (VMI), το γραφικό μέρος του Miller (MAP) κ.λ.π ) όπου αξιολογούν το επίπεδο γραφικής απόδοσης του παιδιού και κρίνουν εάν αυτό θα επηρεάσει τη μαθησιακή του απόδοση στο μέλλον.

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ
ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ: ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΤΑ «ΚΑΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ» Οι κατάλληλες ηλικίες για να παρέμβει ο Εργοθεραπευτής είναι μεταξύ των 4 ετών και φτάνει μέχρι και τη Γ΄ Δημοτικού.
Μετά από την ηλικία των 8-9 ετών, συνήθως αναφερόμαστε στην βελτίωση της Δυσγραφίας και όχι στην ολοκληρωμένη και ουσιαστική διόρθωση της. Το πρόγραμμα αντιμετώπισης της Δυσγραφίας γίνεται μέσα από εξειδικευμένες ασκήσεις και προχωρούν φυσικά στην παροχή οδηγιών για τη συνέχιση του προγράμματος στο σπίτι και το Νηπιαγωγείο ή Σχολείο αντίστοιχα. Η διάρκεια του προγράμματος ποικίλλει ανάλογα με τις δυσκολίες του παιδιού, από 4 μήνες το ελάχιστο σε παιδί με ήπιες δυσκολίες, έως 2 χρόνια το ανώτερο σε παιδιά με πολύ σοβαρές δυσκολίες.
Μετά την αξιολόγηση του παιδιού ο Εργοθεραπευτής παρεμβαίνει βελτιώνοντας την Λεπτή Κίνηση (επιδεξιότητα δακτύλων κλπ) του παιδιού γιατί έτσι θα βελτιωθεί ο τρόπος που κρατάει το μολύβι (για παιδιά μέχρι 8 ετών) , ενισχύοντας τον στασικό έλεγχο (στάση σώματος), ενισχύοντας τον Οπτικοκινητικό Συντονισμό, βελτιώνοντας την Συγκέντρωση Προσοχής (εστίαση, διατήρηση και μετατόπιση), ενισχύοντας τον Προσανατολισμό στο χώρο και στο χαρτί, εξασκώντας το παιδί σε κομμάτια Οπτικής Αντίληψης (σταθερότητα φόρμας, οπτική ολοκλήρωση κλπ), μαθαίνοντας στο παιδί την σωστή κατευθυντικότητα των γραμμάτων, παρέχοντας δραστηριότητες  για να αποκτήσει κιναισθητική συνείδηση στα άνω άκρα (προϋπόθεση απαραίτητη για να γράφει άνετα και γρήγορα), με αποτέλεσμα να περιορίσει το άγχος και την ένταση που έχει όταν γράφει και να αφομοιώσει τα σωστά πρότυπα κίνησης, που απαιτούνται για ένα εύκολο και άνετο γράψιμο.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ  ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ

Continue Reading

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ - ΣΓΟΥΡΗ Β ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ - ΣΓΟΥΡΗ Β ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗ - 5.0 out of 5 based on 1 vote

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ - ΣΓΟΥΡΗ Β ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΑΣΗ

ΒΙΒΛΙΟ: ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΣΓΟΥΡΗ Β ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΕΛΙΖΑ ΒΑΒΟΥΡΗ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ:  ΔΙΑΠΛΑΣΗ

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

 

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Αυτές τις γιορτές θα κάνουμε όλοι μαζί «Χριστούγεννα στο δάσος». Με μια μεγάλη παρέα από Σκιάχτρα, Νεραϊδοσκουφίτσες, Νάνους, Τυμπανιστές, Καλικάντζαρους, Χιονονιφάδες, θα τρυπώσουμε σ’ ένα δάσος για να βοηθήσουμε τα έλατα να γλιτώσουν από έναν ξυλοκόπο που τα κόβει με μανία. Τι λέτε; Θα τα καταφέρουμε πριν φτάσουν ο Αϊ-Βασίλης και η νέα χρονιά;
Ένα πρωτότυπο χριστουγεννιάτικο παραμύθι, όπου στο CD ακούγεται η θεατρική εκδοχή του κειμένου. Μια ιστορία με ένα ξεχωριστό οικολογικό μήνυμα, γεμάτη δράση, χιούμορ και τρυφερότητα, διασκευή του ομώνυμου μιούζικαλ που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάπλαση.

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΓΙΑΤΙ

Έλατα, σκιάχτρα, νεραϊδοσκουφίτσες και χιονονεράιδες, καλικαντζαράκια νάνοι και χιονονιφάδες... Που τα συναντήσαμε όλα αυτά; Μα στο δάσος! Περιμένουν τα Χριστούγεννα! Μαζί με όλα αυτά όμως, στο δάσος ζει κι ένας ξυλοκόπος που δεν του  αρέσουν οι γιορτές, δεν αγαπάει τα Χριστούγεννα... Κόβει και ξανακόβει τα δεντράκια.

Τι θα κάνουν όλοι οι κατοικοι του δάσους προκειμένου να σωθούν τα ελατάκια και να γιορτάσουν όλοι μαζί τα Χριστούγεννα; Θα καταφέρουν να φέρουν την αγάπη στην καρδιά του; Θα καταφέρουν να τον πείσουν πως η προστασία του περιβάλλοντος έχει αξία μοναδική; Οι απαντήσεις στην τρυφερή και συνάμα διασκεδαστική ιστορία της Σγουρής Γεωργιάδη, με οικολογικό μήνυμα και την πεποίθηση ότι όλες οι καρδιές μπορούν να μαλακώσουν, που μας προσκαλεί να κάνουμε όλοι Χριστούγεννα στο... δάσος.

Η εικονογράφηση δένει εξαιρετικά με το κείμενο και τα χρώματα μας προσκαλούν να γιορτάσουμε τα Χριστούγεννα!

Το βιβλίο συνοδεύεται από cd με τη θεατρική εκδοχή του κειμένου, και μουσική της Αναστασίας Γεωργάκη. 

ΤΟ KINDYKIDS.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ:

Για το συγκεκριμένο βιβλίο το KindyKids.gr προτείνει:

Δραστηριότητες:

Να βρούμε πληροφορίες για τα σκιάχτρα

Να βρούμε πληροφορίες για τα καλικαντζαράκια

Να μιλήσουμε για την κοπή των δέντρων και τη ζημιά που γίνεται στη φύση

Να φτιάξουμε τη δική μας αφίσα που να προσκαλεί τους ανθρώπους να μην στολίζουν αληθινά δέντρα

Να προτείνουμε τρόπους για να αλλάξει η διάθεση του ξυλοκόπου

Continue Reading

ΟΙ 3 ΤΥΧΕΡΟΙ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ "Η ΝΕΡΑΪΔΟΥΛΑ ΚΑΙ Ο ΑΪ ΒΑΣΙΛΗΣ" ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ

ΟΙ 3 ΤΥΧΕΡΟΙ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ "Η ΝΕΡΑΪΔΟΥΛΑ ΚΑΙ Ο ΑΪ ΒΑΣΙΛΗΣ" ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Η κλήρωσή μας ολοκληρώθηκε! Σας ευχαριστούμε όλους και όλες για τη συμμετοχή σας!!

ΟΙ 3 ΤΥΧΕΡΟΙ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ "Η ΝΕΡΑΪΔΟΥΛΑ ΚΑΙ Ο ΑΪ ΒΑΣΙΛΗΣ" ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ

Οι τρεις τυχερές που κερδίζουν το βιβλίο των εκδόσεων Ελληνοεκδοτική: "Η Νεραϊδούλα και ο Αϊ Βασίλης" είναι:

1. Σεβαστούλα Ντάκουλα (Θεσσαλονίκη)

2. Ελένη Ζέρβα (Αθήνα)

3. Καλλιόπη Παπουτσάκη (Ιεράπετρα Κρήτης)

Ευχαριστούμε θερμά τις εκδόσεις Ελληνοεκδοτική!

Continue Reading

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟ ΒΙΒΗ ΑΡΑΒΑΝΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟ ΒΙΒΗ ΑΡΑΒΑΝΗ - 5.0 out of 5 based on 2 votes

Λίγα λόγια για μένα
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟ ΒΙΒΗ ΑΡΑΒΑΝΗΟνομάζομαι Αραβανή Βιβή, γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησα από το Παιδαγωγικό Τμήμα του ΑΠΘ. Θυμάμαι χαρακτηριστικά το πρώτο πράγμα που άκουσα, στην πρώτη μου παρακολούθηση στο πανεπιστήμιο, από έναν καθηγητή:"Τι ήρθατε να κάνετε εδώ κορίτσια; Με μαθηματική ακρίβεια θα διοριστείτε στα 72 σας χρόνια!!!!!!!!" Τα πράγματα όμως στη διάρκεια άλλαξαν και έτσι δουλεύω σε δημόσια νηπιαγωγεία από το 2004. Ας το "κρατήσουν" αυτό οι νέες συναδέλφισσες και ας μην απογοητεύονται από το σημερινό εργασιακό καθεστώς. Είμαι παντρεμένη και έχω τρία παιδιά- δύο αγόρια, 14 και 9,5 χρονών και μία κόρη 5 χρονών. Μου αρέσει πολύ το διάβασμα και οι υπολογιστές.

 

Σε καλωσορίζουμε στο kindykids.gr! Θα θέλαμε να μάθουμε λίγα πράγματα για σένα!

Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με το λειτούργημα του νηπιαγωγού;

Πάντα από μικρή, ήθελα να γίνω εκπαιδευτικός, να διδάσκω. Δεν το είχα ξεκαθαρίσει όμως ακόμα μέσα μου. Όταν πέρασα στο Νηπιαγωγών με περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη, ανακάλυψα ότι μου άρεσε!

Τι αγαπάς περισσότερο και τι λιγότερο στη δουλειά μας;

Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό: κάνω το επάγγελμα που μου αρέσει. Ξυπνάω και πάω στη δουλειά χαρούμενη. Έχοντας κάνει διάφορες δουλειές μέχρι να διοριστώ, μπορώ να εκτιμήσω πόσο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ είναι αυτό, όπως και πολλοί άλλοι άλλωστε. Η δουλειά μου δεν με κάνει να βαριέμαι, πάντα έχω να ανακαλύψω κάτι καινούριο μαζί με τα παιδιά, μαζί τους μαθαίνω κι εγώ, εκπλήσσομαι ευχάριστα κάθε φορά που σχεδιάζω να κάνουμε κάτι και καταλήγουμε σε πράγματα που δεν τα φαντάστηκα!
Αυτό που πραγματικά δε μου αρέσει καθόλου είναι η γραφειοκρατία, τα έγγραφα που πρέπει να συμπληρώνω και οι αρνητικές κριτικές κάποιων ανθρώπων για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού.


Πως ονομάζεται το blog σου και πόσο καιρό το έχεις;

Ξεκίνησα με το 1niporaiokastrou.blogspot.gr. Eίναι το blog που έφτιαξα κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης του Β΄Επιπέδου. Έκανα τις πρώτες μου προσωπικές αναρτήσεις και στη συνέχεια -ως διαχειρίστρια- δημοσιεύω και τις δουλειές των συναδέλφων.

Φέτος το Σεπτέμβρη, έκανα ένα καινούριο ξεκίνημα πιο προσωπικό, το nipiagogeioudraseis.blogspot.gr.

Γιατί αποφάσισες να φτιάξεις το δικό σου blog;

Θεώρησα ότι είναι ο καλύτερος τρόπος αρχειοθέτησης της δουλειάς μου και ένας τρόπος ενημέρωσης των γονιών για το τι πραγματικά συμβαίνει μέσα σε μία τάξη νηπιαγωγείου.

Πόσο εύκολο είναι να συνδυάζεις τη δουλειά στο σχολείο και τη διατήρηση ενός προσωπικού blog που θέλει συνεχή ενημέρωση και επιπλέον δουλειά καθημερινά;

Προσωπικά δε δημοσιεύω όλα όσα κάνουμε στο σχολείο και οι αναρτήσεις μου γίνονται συνήθως μετά την ολοκλήρωση ενός θέματος. Αφιερώνω λίγο χρόνο καθημερινά για την οργάνωση των αρχείων μου, πράγμα όμως που με χαλαρώνει ανάμεσα στα τρεξίματα της ημέρας καθώς αποτελεί προσωπικό χρόνο που τον διαθέτω όπως μου αρέσει.

Τι έχεις κερδίσει από την αλληλεπίδραση με άλλες συναδέρφους μέσα από το διαδίκτυο;

Continue Reading

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap