interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Σύντομα κοντά σας!
ebook-1
 

Kindykids e-Book

100 φύλλα εργασίας για πολλές ώρες δημιουργίας με τα παιδιά. Περισσότερα..

Σεμινάρια ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
 

Σεμιναρια KindyKids.gr

Σεμινάρια με επίκεντρο τη μουσική στην προσχολική ηλικία. Περισσότερα...

ΠΩΣ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΜΕ ΑΙΣΙΟΔΟΞΑ ΠΑΙΔΙΑ

Είναι αληθινή πρόκληση στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε να μεγαλώσουμε αισιόδοξα παιδιά… Όλα γύρω μας «φωνάζουν» αρνητισμό και απαισιοδοξία. Πως μπορούμε λοιπόν να μεταδώσουμε στα μικρά μας τον αισιόδοξο τρόπο σκέψης, που για να λέμε την αλήθεια αποτελεί περισσότερο στάση ζωής; Η αισιοδοξία δεν είναι κάτι που κληρονομείται, δεν περιέχεται στο γενετικό μας κώδικα. Είναι χαρακτηριστικό που διδάσκεται κυρίως από το περιβάλλον και κάθε ένας από μας μπορεί να το αποκτήσει.

Η αισιόδοξη στάση ζωής είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορούμε να μάθουμε στο παιδί μας. Για να μεγαλώσουμε όμως ένα αισιόδοξο παιδί πρέπει να ξεκινήσουμε από νωρίς.

Ποια τα οφέλη αλήθεια ενός αισιόδοξου παιδιού; Το παιδί που έχει μάθει να αντιμετωπίζει αισιόδοξα τη ζωή είναι:

  • προστατευμένο από την κατάθλιψη
  • αρρωσταίνει λιγότερο
  • δημιουργεί πιο επιτυχημένες σχέσεις
  • αντιμετωπίζει τις δυσκολίες με μεγαλύτερο θάρρος

Όταν μιλάμε για αισιόδοξο παιδί δεν εννοούμε βέβαια ένα παιδί που πετάει στα σύννεφα. Μιλάμε για ένα παιδί που είναι ρεαλιστής, απλά έχει μάθει να επικεντρώνεται στα θετικά χαρακτηριστικά που μπορούν να το βοηθήσουν να ξεπεράσει τις δυσκολίες και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις.

Αν θέλαμε να δώσουμε έναν ορισμό για την αισιοδοξία θα ήταν: «η πεποίθηση ότι στο τέλος όλα θα πάνε καλά». Οι έρευνες δείχνουν ότι οι αισιόδοξοι άνθρωποι συνήθως τα καταφέρνουν, επειδή ακριβώς το πιστεύουν. Είναι πολύ σημαντικό να έχει την πεποίθηση ένα παιδί ότι μπορεί να τα καταφέρει στο τέλος παρά τις δυσκολίες. Αν δεν το πιστεύει αυτό τότε χάνει το λόγο να προσπαθεί.

Πως μπορούμε λοιπόν να βοηθήσουμε το παιδί μας να αποκτήσει αισιόδοξο τρόπο σκέψης και θετική στάση ζωής;

Πως να μεγαλώσουμε αισιοδοξα παιδια

 

Αρχικά παρατηρούμε πως αισθάνεται το παιδί μας απέναντι στις καταστάσεις. Βλέπει το ποτήρι μισοάδειο ή μισογεμάτο; Όταν ματαιώνεται κάτι στη ζωή του πως το αντιμετωπίζει; Πιστεύει ότι όλα τα άσχημα συμβαίνουν σε αυτό; Αν ναι τότε έχει μια ροπή προς την απαισιοδοξία και εμείς θα πρέπει να το βοηθήσουμε να αλλάξει τρόπο σκέψης και στάση απέναντι στις καταστάσεις.

1.Δεν επιβραβεύουμε το παιδί μας για τα πάντα χωρίς λόγο: Το να λέμε σε ένα παιδί ότι όλα τα κάνει τέλεια δεν το βοηθάει να βιώσει την επιτυχία ούτε να μάθει το λόγο για τον οποίο πέτυχε. Αυτό δεν μπορεί να το οδηγήσει σε μια θετική στάση ζωής και στην αισιοδοξία, αφού θα βιώσει αργά ή γρήγορα τη ματαίωση.

Continue Reading

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΙΣ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδκού Βιβλίου που γιορτάζεται στις 2 Απριλίου μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε συμπληρωματικά τα παρακάτω φύλλα εργασίας,  στις δραστηριότητες που θα οργανώσουμε στην τάξη μας για την ημέρα αυτή .

Τα Φυλλα Εργασίας έχουν ως επίκεντρο το παιδικό βιβλίο.

Φύλλα εργασίας για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίουΦύλλα εργασίας για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου

Φύλλα εργασίας για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίουΦύλλα εργασίας για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου

Continue Reading

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΟ ΛΙΑΝΑ ΔΕΝΕΖΑΚΗ

Βραβευμένη συγγραφέας, με 17  βιβλία στο ενεργητικό της και έχοντας εικονογραφήσει πάνω από 150 βιβλία άλλων συγγραφέων, η ευφάνταστη Λιάνα Δενεζάκη απαντάει στις ερωτήσεις του kindykids.gr και μας ανοίγει μια πόρτα στους παραμυθένιους κόσμους της.

Ας γνωριστούμε!!

Συνεντευξη με τη συγγραφέα και εικονογράφο Λιάνα ΔενεζάκηΗ Λιάνα Δενεζάκη είναι συγγραφέας και εικονογράφος. Σπούδασε γραφιστική και για ένα διάστημα εργάστηκε στο χώρο της διαφήμισης, ενώ παράλληλα αρθρογραφούσε σε περιοδικά και εφημερίδες. Η μεγάλη της αγάπη ήταν και παραμένει το βιβλίο, στο οποίο στράφηκε γρήγορα.

Το 2009 τιμήθηκε με τον Έπαινο Προσχολικής και Πρώτης Σχολικής Ηλικίας του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου «Πηνελόπη Μαξίμου» για το βιβλίο Ένας Γενναίος Σκύλος, ενώ το 2010 με το Βραβείο Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου Μέσης Σχολικής Ηλικίας «Φανής Αποστολίδου» για το βιβλίο Μαρδούκ!.

Μέχρι σήμερα έχει γράψει 17 παιδικά βιβλία που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Λιβάνη κι έχει εικονογραφήσει περισσότερα από 150 βιβλία πολλών εκδοτικών οίκων. Είναι μέλος του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς κι έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις εικονογράφησης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα «100 mirrors-Εργαλεία για την ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας» στο πλαίσιο του προγράμματος «Δια βίου Μάθηση» (τομεακό πρόγραμμα Εrasmus). 


Κυρία Δενεζάκη καλωσορίσατε στο kindykids.gr! Αλήθεια, πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη συγγραφή παιδικών βιβλίων;

Η συγγραφή στη ζωή μου προέκυψε αυθόρμητα. Έμοιαζε να είναι η φυσική συνέχεια όλων εκείνων των εικόνων που κατά καιρούς ζωγράφιζα για την προσωπική μου ευχαρίστηση. Απλώς, κάποια στιγμή ήρθε η ώρα να τις αφήσω να αφηγηθούν τις ιστορίες τους.


Από που αντλείτε την έμπνευσή σας για τη δημιουργία των παραμυθένιων κόσμων σας;

Αυτή η ερώτηση πάντα μου προκαλεί αμηχανία, γιατί το μόνο που έρχεται κάθε φορά να απαντήσω είναι: «Από παντού!»


Πόση ευκολία σας παρέχει το γεγονός ότι είστε και εικονογράφος και πόσο απαιτητικό είναι να δημιουργείτε εικόνες και κόσμους για τις ιστορίες άλλων συγγραφέων;

Σκέφτομαι με εικόνες. Οπότε, όταν διαβάζω μια ιστορία -ανεξάρτητα αν καλούμαι να την εικονογραφήσω ή όχι,- αυτή έχει ήδη μορφή στο μυαλό μου. Αυτό που θέλω να πετυχαίνω κάθε φορά είναι να μεταφέρω τις εικόνες που γεννάει μέσα μου μια ιστορία με τρόπο τέτοιο που να παρασύρει και τους αναγνώστες στο ταξίδι του συγγραφέα.


Γνωρίζετε από την αρχή, το τέλος της κάθε ιστορίας που γράφετε ή σας οδηγούν οι ήρωές σας;

Όταν οι ήρωες ενός μυθιστορήματος έχουν δομηθεί με ειλικρίνεια και συνέπεια, όταν τους έχει αποδοθεί παιδική ηλικία, ταυτότητα, συγκεκριμένα βιώματα και χαρακτήρας λειτουργούν αυτόνομα από τον συγγραφέα. Εκείνος θέτει τις παραμέτρους. Ο τρόπος που θα αντιδράσουν όμως δεν ορίζεται παρά μόνο από τις σχέσεις και τις δυναμικές της ίδιας της ιστορίας. Κατά τη διάρκεια της συγγραφής του βιβλίου «Το Σμαράγδι και η Θάλασσα», ήταν πολλές οι φορές που ένιωθα συγγραφέας αλλά και αναγνώστης ταυτόχρονα. Από τη μία έθετα τις συνθήκες και από την άλλη αγωνιούσα να γράψω τη συνέχεια για να δω και γω η ίδια τι θα συμβεί παρακάτω. Στη δική μου περίπτωση οι ήρωές μου είναι αυτοί που με καθοδηγούν.


Το δικό σας αγαπημένο βιβλίο όταν ήσαστε παιδί;

«Ο παπουτσής και τα ξωτικά», των αδερφών Γκριμ ήταν και είναι το παραμύθι που αγαπώ περισσότερο απ’ όλα.


Υπάρχει κάποιο βιβλίο, που κατά τη γνώμη σας, πρέπει οπωσδήποτε να διαβάσει κάθε παιδί;

Η ανάγνωση για μένα είναι εξερεύνηση, ελευθερία, είναι ταξίδι, γιορτή και γι’ αυτό, κατά τη γνώμη μου, δεν της ταιριάζουν τα «πρέπει». Ας φέρουμε σε επαφή τα παιδιά με καλογραμμένα βιβλία που καλλιεργούν τη δημιουργική φαντασία και τις αξίες της ζωής και ας τα αφήσουμε να ανακαλύψουν μόνα τους τι είναι αυτό που θα αγαπήσουν περισσότερο.


Ποιο είναι το ωραιότερο πράγμα στη ζωή ενός συγγραφέα;

Για μένα είναι το διάστημα που βουτάω στο μύθο τη στιγμή που πλάθεται. Όταν χάνομαι μέσα στις μυρωδιές, τα σοκάκια, τους ήχους και τις γεύσεις του. Αισθήσεις που παραμένουν για καιρό, ακόμα κι όταν έχει μπει η τελευταία τελεία. 


Το 2009 τιμηθήκατε με τον Έπαινο Προσχολικής και Πρώτης Σχολικής Ηλικίας του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου «Πηνελόπη Μαξίμου» για το βιβλίο «Ένας γενναίος Σκύλος» και το 2010 με το Βραβείο Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου Μέσης Σχολικής Ηλικίας «Φανής Αποστολίδου» για το βιβλίο «Μαρδούκ». Πως αισθάνεστε για αυτήν την επιβράβευση;

Δε θέλω να φανώ αχάριστη, αλλά για μένα η μεγαλύτερη επιβράβευση έρχεται από τα ίδια τα παιδιά, όταν επισκέπτομαι κάποιο σχολείο για παράδειγμα και τα ακούω γεμάτα ενθουσιασμό να μου λένε πόσο πολύ τους άρεσε κάποιο βιβλίο μου. Τα μάτια των παιδιών δεν λένε ψέματα, κι αυτό για μένα είναι το μεγαλύτερο βραβείο και δεν το αλλάζω με καμιά διάκριση.

Continue Reading

27 ΜΑΡΤΙΟΥ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ

Την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου μπορούμε να συζητήσουμε με τα παιδιά για το τι είναι θέατρο, την ίδρυση και εξέλιξη του ελληνικού θεάτρου, να κάνουμε κολάζ με διάφορες εικόνες που θα βρούμε στο διαδύκτιο σχετικές με το θέμα και να οργανώσουμε τη δική μας "παράσταση" δραματοποιώντας το αγαπημένο μας παραμύθι. Μπορούμε να χωριστούμε σε αυτούς που θα βρίσκονται "πίσω" από τα φώτα και θα είναι οι συνταλεστές που θα οργανώσουν την παράσταση και στους ηθοποιούς που θα παίζουν.

Το εποπτικό υλικό που θα βρείτε παρακάτω θα σας βοηθήσει να κάνετε μια εισαγωγή στο θέμα και από κει και πέρα να το προεκτίνετε όπως θέλετε και εκεί που θα σας οδηγήσει το ενδιαφέρον των παιδιών.

ΘΕΑΤΡΟ

Η ιστορία του θεάτρου ξεκινάει στην αρχαία εποχή και συνδέεται με τις θρησκευτικές τελετουργίες. Ουσιαστικά η αρχή του όμως μπορεί να τοποθετηθεί στην αρχαία Αθήνα τον 5ο αιώνα π.Χ. με τη γέννηση του διθυράμβου. Ο διθύραμβος ήταν τραγούδι προς τιμήν του Θεού Διονύσου.

Πατέρας του θεάτρου θεωρείται ο Θέσπις κι αυτό γιατί ενώ μέχρι τότε τραγουδούσε ολόκληρη η ομάδα μαζί (χορός) εκείνος είχε την έμπνευση να βγει από το χορό και να ανοίξει μαζί τους διάλογο. Έτσι έγινε ο πρώτος θιασάρχης και ηθοποιός ταυτόχρονα.

Σιγά –σιγά άρχισαν να χτίζονται και τα πρώτα θέατρα κοντά σε ναούς κατά κύριο λόγο.

Οι μεγαλύτεροι θεατρικοί συγγραφείς στην αρχαιότητα ήταν τρεις:

Ο Αισχύλος, Ο Σοφοκλής, Ο Ευριπίδης που έγραψαν τραγωδίες που παίζονται μέχρι σήμερα και φυσικά ο Αριστοφάνης που έγραφε κωμωδίες.

Στην τραγωδία οι ηθοποιοί φορούσαν μακριά ρούχα με έντονα χρώματα αι βαριά διακοσμημένα. Τα παπούτσια τους ήταν πολύ ψηλά και ονομαζότανε «κόθορνοι». Επίσης, φορούσαν μάσκες από ξύλο ή φελλό που έδειχναν την ηλικία, την κατάσταση, το συναίσθημα και το φύλο του κάθε χαρακτήρα.

Στην κωμωδία οι ηθοποιοί φορούσαν άνετο κουστούμι και μαλακές παντόφλες για να μπορούν οι ηθοποιοί να κινούνται εύκολα. Φορούσαν ακόμη κολάν στο χρώμα του δέρματος, κοντό χιτώνα και μάσκες με έντονο το κωμικό στοιχείο.

Στο σύγχρονο ελληνικό θέατρο οι σημαντικότεροι πρώτοι θεατρικοί συγγραφείς υπήρξαν οι: Γρηγόριος Ξενόπουλος, Σπύρος Μελάς και Παντελής Χορν.

Το 1901 με εντολή του βασιλιά Γεωργίου του Α’ ιδρύεται το Βασιλικό θέατρο που κλείνει λίγα χρόνια αργότερα και επανιδρύεται το 1930 με τον τίτλο «Εθνικό Θέατρο» που περιλαμβάνει και την Εθνική Λυρική Σκηνή καθώς και Δραματική Σχολή.

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ

Παγκοσμια Ημερα Θεατρου - Εποπτικο υλικό για το νηπιαγωγειοΠαγκοσμια Ημερα Θεατρου - Εποπτικο υλικό για το νηπιαγωγειο

Continue Reading

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασία για 
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap