• Home
  • Γονεις
  • ΕΝΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΖΛ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ - ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

kindykids-workbook-1-2

ΕΝΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΖΛ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ - ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

Σε ποιόν να απευθυνθώ για να εξετάσει το παιδί μου
Μια ομάδα ειδικών που απαρτίζεται από ειδικό παιδιατρικής νευρολογίας, παιδοαναπτυξιολόγο, παιδοψυχιάτρο ή ψυχολόγο, είναι οι πλέον κατάλληλοι για να υποβάλουν το παιδί σε διαγνωστικά τεστ και έπειτα να  αποφανθούν για το αν το παιδί έχει αυτισμό.

Ενώνοντας το παζλ του αυτισμούΘεραπεύεται ο Αυτισμός;
Δεν υπάρχει φάρμακο για τον Αυτισμό. Ο Αυτισμός αποτελεί μια σοβαρή, νευροψυχιατρική διαταραχή, που οφείλεται σε δυσλειτουργία του εγκεφάλου, εκδηλώνεται νωρίς και διαρκεί ολόκληρη τη ζωή, δεν θεραπεύεται ωστόσο μέσα από τα κατάλληλα θεραπευτικά προγράμματα παρέμβασης τα παιδιά με αυτισμό ωφελούνται και παρουσιάζουν βελτίωση ανάλογη με τις δυνατότητές τους.
Σύμφωνα 30%-40% των αυτιστικών παιδιών που δέχονται πρώιμη παρέμβαση μπορεί να καταφέρουν να έχουν φυσιολογική λειτουργία μέσα σε μια συνηθισμένη σχολική τάξη ακόμη και στην περίπτωση που εξακολουθούν να εμφανίζουν κάποια συμπτώματα δυσλειτουργίας. (Γκαράνη, 2008)

Γνωρίζουμε την αιτιολογία του αυτισμού;
Κατά καιρούς πολλά σενάρια έχουν κοινοποιηθεί σχετικά με την αιτιολογία του αυτισμού προκαλώντας σύγχυση στους γονείς, ωστόσο μέχρι σήμερα αγνοούμε την αιτιολογία που θα έριχνε φως στο μυστήριο του αυτισμού. Οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί καταλήγουν στο συμπέρασμα πως τα αίτια είναι ποικίλα και πολυδιάστατα (γενετικοί παράγοντες, εγκεφαλικές ανωμαλίες, νευρολογικές ανωμαλίες, ανοσοποιητικές ανομαλίες). Ωστόσο μερικές υποθέσεις που έχουν απορριφθεί είναι: ο παιδικός εμβολιασμός καθώς και η θεωρία σχετικά με την ψυχρότητα της μητέρας προς το παιδί.

Ποιος είναι ο αντίκτυπος του Αυτισμού στην οικογένεια
Η ύπαρξη ενός παιδιού με αυτισμό στην οικογένεια έχει αντίκτυπο τόσο στους γονείς όσο και στα αδέρφια, είναι πολύ πιθανόν να «διαταράζει» την καθημερινότητα και να απαιτεί ειδικό χειρισμό και τροποποίηση των καθημερινών δραστηριοτήτων ούτως ώστε να αποφευχθεί το άγχος και το στρες που τυχόν μπορεί να προκληθεί στο άτομο με αυτισμό μέσα από καθημερινές δραστηριότητες που τυχόν αλλάζουν την ρουτίνα του και δραστηριότητες που είναι φορτισμένες από ποικιλία ερεθίσματων όπως ένα ταξίδι, μια επίσκεψη σε φίλους, διακοπές, φαγητό έξω. Ενδείκνυται η συμβουλευτική υποστήριξη όλης της οικογένειας από κάποιον ειδικό καθώς και η συμμετοχή  σε σωματεία που έχουν συσταθεί από γονείς παιδιών με αυτισμό, αφού η καλή ψυχολογία του γονέα είναι άμεσα συνδεόμενη με την πορεία εξέλιξης και βελτίωσης του ίδιου του παιδιού.  

Υπάρχει κάποιος επίσημος φορέας στην Ελλάδα που ασχολείται με τον Αυτισμό;

Η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων (Ε.Ε.Π.Α.Α.) ιδρύθηκε το 1992 και σήμερα αριθμεί πάνω από 1000 μέλη, γονείς ή αδέλφια ατόμων με Αυτισμό, καθώς και επιστήμονες που ασχολούνται με τον Αυτισμό. Σκοπός της Εταιρίας είναι η προάσπιση των θεμελιωδών δικαιωμάτων των ατόμων με Αυτισμό. Ως Πανελλήνιος Φορέας, η Ε.Ε.Π.Α.Α. έχει παραρτήματα στη Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Πάτρα, Χίο, Βόλο και Πειραιά και έχει συνδεδεμένα μέλη της άλλους μικρότερους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων ατόμων με Αυτισμό στην Αλεξανδρούπολη, Χανιά, Λάρισα, Πάτρα και Αθήνα. Συμμετέχει επίσης στην Ε.Σ.Α.με.Α. και εκπροσωπεί την Ελλάδα στη διοίκηση Διεθνών Οργανώσεων, όπως η Autism-Europe και η World Autism Organization. Για περαιτέρω πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα http://www.autismgreece.gr/

Όπως πολύ συχνά παρατηρούμε στην ζωή μας τα μειονεκτήματα δύναται να συνυπάρχουν με πλεονεκτήματα αντισταθμίζοντας την όποια αδυναμία της φύσης, ένας κανόνας που ισχύει και για τα παιδιά με αυτισμό. Πολλά εμφανίζουν ασυνήθιστες μνημονικές ικανότητες καθώς και ασυνήθιστη ευφυΐα άμεσα συνδεόμενη με τα στερεότυπα ενδιαφέροντα και τις δραστηριότητές τους, καθώς και υψηλές επιδόσεις στην ανάγνωση, την ζωγραφική, τον Η/Υ και την μουσική.
Ο Αυτισμός δεν έχει την ίδια μορφή σε όλα τα παιδιά, τα χαρακτηριστικά του στοιχεία μπορεί να διαφοροποιούνται από παιδί σε παιδί. Η έγκαιρη διάγνωση μπορεί να βοηθήσει την οικογένεια να καταλάβει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί ώστε να πάρει την σωστή κατεύθυνση μέσα από την χρήση κατάλληλων μεθόδων που θα βοηθήσουν στην ομαλή, λειτουργική εξέλιξη του παιδιού και θα μειώσουν το οικογενειακό άγχος.

Μην ξεχνάμε τα παρακάτω:

Ενώνοντας το παζλ του αυτισμού

Έχω αυτισμό σημαίνει πολλά πράγματα,
όπως  να έχω την δική μου καρδιά και το δικό μου μυαλό.
 
Ο Αυτισμός δεν με χαρακτηρίζει, εγώ το κάνω

Ο Αυτισμός δεν με χαρακτηρίζει, εγώ το κάνω  

Ο Αυτισμός επηρεάζει 1/68 (περιπτώσεις παιδιών).Η ελπίδα επηρεάζει 1/1

Ο Αυτισμός επηρεάζει 1/68 (περιπτώσεις παιδιών).
Η ελπίδα επηρεάζει 1/1      

Δες την ικανότητα, όχι την ταμπέλα

Δες την ικανότητα, όχι την ταμπέλα

Για κατακλείδα ένα ποίημα γραμμένο από ένα άτομο με αυτισμό.  Να μην ξεχνάμε ποτέ να βλέπουμε πίσω από τις ταμπέλες, εκεί μας περιμένουν καρδιές που αξίζουν να αγαπηθούν, να αγκαλιαστούν και να ζήσουν, όπως τους αξίζει.

Ενωνοντας το παζλ του αυτισμού

EΓΩ Ο Ι∆ΙΟΣ

Θέλω να καταλάβω τον εαυτό µου.
Θέλω να γκρεμίσω τα τείχη µου.
Αλλά δεν είναι τόσο εύκολο.
Είναι πόνος.
∆εν µπορώ.
Κάθε πέτρα που πέφτει προκαλεί
πόνους και φέρνει νέα συναισθήµατα.
Ο πανικός είναι κοντά,
έρχεται!
Ψάχνω το στήριγµα µου.
Μόνος µου δεν το µπορώ.
Το ψέµα γύρω µου είναι τείχος.
Θέλω να κλοτσήσω το τείχος
αλλά δεν µπορώ.
Πρέπει να ξαναδοκιµάσω πάλι.
∆εν µπορώ.
Είµαι µια µαριονέτα της ζωής
που µε κατευθύνουν άλλοι,
αλλά λανθασµένα.
Εγώ δεν µπορώ πια να πάω.
Και αρχίζουν από την αρχή.
∆εν υπάρχει µαριονέτα.
Αυτός είµαι εγώ.

Wolfgang, άτοµο µε αυτισµό

Εδω θα βρείτε το πρώτο μέρος του άρθρου:

ΕΝΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΖΛ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ - ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

Βιβλιογραφία


Donald W. Black et al. DSM-5 Guidebook: The Essential Companion to the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, American Psychiatric Publishing,2014
Καλύβα Ε. Αυτισμός: Εκπαιδευτικές και θεραπευτικές προσεγγίσεις.Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα, 2005
Dodd, S. 2005, Understanding Autism, Elsevier Australia, Marrickville, NSW.
Τεμπλ Γκράντιν, Margaret Scariano,2009, Διάγνωση: Αυτισμός, Ελληνικά Γράμματα
Stella Acquarone,2007, Signs of Autism in Infants: Recognition and Early Intervention, Karnac Books, London
Γουρνιεζάκη,Μπαλωμενάκη,2009, ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ-ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ,ΑΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Γκαράνη, 2008, «Αυτισμός και παιχνίδι – μια πιλοτική έρευνα της καταγραφής και διερεύνησης των απόψεων εκπαιδευτικών, εκπροσώπων ειδικοτήτων (εκπαιδευτικών, λογοθεραπευτών, εργοθεραπευτών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών) και γονέων για τη χρήση του παιχνιδιού στην εκπαίδευση και θεραπεία των παιδιών με αυτισμό», ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ιστοσελίδες


http://paidiatros.blog.com/?p=336

http://www.patient.co.uk/doctor/autism

http://www.autismthessaly.gr/doc/Q_A_autism.pdf

http://www.autismgreece.gr/

http://nationalautismassociation.org/

https://www.ted.com/talks/temple_grandin_the_world_needs_all_kinds_of_minds?language=el

 

Αρθρα Για Γονεις

Προτεινομενα Αρθρα

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap